ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

روسیه دسترسی به گوگل نیوز را در این کشور مسدود کرد

نهاد تنظیم‌کننده ارتباطات فدرال روسیه (Roskomnadzor) که بر سانسور رسانه و محتوا در این کشور نظارت دارد، به‌تازگی اقدام به مسدود کردن سرویس گوگل نیوز کرده است. نهاد مذکور، گوگل را به ترویج اطلاعات نادرست ...

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۴ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۲:۳۰

نهاد تنظیم‌کننده ارتباطات فدرال روسیه (Roskomnadzor) که بر سانسور رسانه و محتوا در این کشور نظارت دارد، به‌تازگی اقدام به مسدود کردن سرویس گوگل نیوز کرده است. نهاد مذکور، گوگل را به ترویج اطلاعات نادرست پیرامون عملیات نظامی روسیه در اوکراین متهم کرده است.

گوگل در بیانیه متقبال خود اعلام کرده است که عدم امکان دسترسی به اپلیکیشن گوگل نیوز و وب‌سایت این سرویس توسط بعضی کاربران در روسیه را تایید می‌کند و رخداد اخیر ارتباطی با مشکلات فنی از سوی گوگل ندارد. همچنین گوگل گفته که تا حد ممکن سعی کرده تا سرویس‌های اطلاعاتی مثل نیوز در دسترس مردم روسیه قرار داشته باشد.

چرا گوگل نیوز در روسیه فیلتر شد؟

به نظر می‌رسد که مسدودسازی گوگل نیوز، اقدامی تلافی‌جویانه از جانب مقامات روسی علیه مواضع اخیر گوگل باشد. این شرکت اخیرا اعلام کرده بود که به وب سایت‌ها، اپلیکیشن‌ها و کانال‌های یوتیوب اجازه نمی‌دهد که محتوا یا تبلیغاتی را پخش کنند که جنگ اوکراین را موجه و قابل قبول جلوه خواهند داد. غول بزرگ فناوری در اوایل ماه جاری میلادی هم از فروش تبلیغات در روسیه جلوگیری کرده بود.

گوگل نیوز

دادستان کل روسیه در مصاحبه‌ای گفته است که سرویس اخبار آنلاین آمریکایی مورد بحث، محتوای غیر معتبر پیرامون «عملیات ویژه نظامی در خاک اوکراین» را ارائه می‌کرده است. چندی پیش دولت روسیه از گوگل خواسته بود تا جلوی پخش تهدیدات تروریستی علیه سلامت و حیات شهروندان این کشور در یوتیوب را بگیرد.

طبق قانون امضا شده توسط «ولادیمیر پوتین» در اوایل ماه جاری میلادی، انتشار اخبار جعلی درباره ارتش روسیه می‌تواند تا ۱۵ سال مجازات حبس را در پی داشته باشد. همچنین در همین هفته شاهد مسدود شدن اینستاگرام و فیسبوک در روسیه به دلیل فعالیت‌های افراط‌گرایانه بودیم. چنین تصمیماتی پس از آن گرفته شد که متا، شرکت مادر فیسبوک اعلام کرد که کاربران اوکراینی می‌توانند بدون در نظر گرفتن برخی قوانین داخلی این شبکه اجتماعی، اقدام به ابراز احساست خشونت آمیز علیه رهبران و سربازان روسی کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی