ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هکر پشت کامپیوتر
تکنولوژی

گروه $Lapsus احتمالا توسط یک نوجوان ساکن انگلیس هدایت می‌شود

گروه هکری $Lapsus که تاکنون به شرکت‌های بزرگی از جمله انویدیا، سامسونگ و مایکروسافت حمله کرده و اطلاعات آن‌ها را به سرقت برده است، ظاهرا توسط یک مهندس نوجوان رهبری می‌شود که در انگلیس زندگی ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۴ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۱:۳۰

گروه هکری $Lapsus که تاکنون به شرکت‌های بزرگی از جمله انویدیا، سامسونگ و مایکروسافت حمله کرده و اطلاعات آن‌ها را به سرقت برده است، ظاهرا توسط یک مهندس نوجوان رهبری می‌شود که در انگلیس زندگی می‌کند.

به گزارش نشریه بلومبرگ، چهار محقق از شرکت‌هایی که گروه $Lapsus به آن‌ها حمله کرده، می‌گویند به باور آن‌ها مغز متفکر این گروه یک نوجوان است. او در فضای آنلاین از اسم مستعار White و breachbase استفاده می‌کند. با این حال، محققان نتوانسته‌اند اتهام حملات را به شکل مستقیم و محکم به این نوجوان ارتباط دهند و مراجع قانونی را به سراغ او بفرستند.

کاربر White ظاهرا در 8 کیلومتری دانشگاه آکسفورد زندگی می‌کند و بلومبرگ می‌گوید توانسته از طریق زنگ درب منزل به مدت 10 دقیقه با مادر او صحبت کند. مادر این نوجوان ساکن انگلیس اعلام کرده که از اتهامات مطرح شده علیه فرزندش آگاهی ندارد. او از صحبت درباره پسرش امتناع ورزید و اجازه نداد که با او مصاحبه انجام شود.

هکر

گروه $Lapsus چه اعضای دیگری دارد؟

با این حال، گروه $Lapsus فقط محدود به این نوجوان انگلیسی نیست. بلومبرگ می‌گوید متهم بعدی نوجوان دیگری از برزیل است. به‌علاوه، 7 اکانت دیگر هم به این گروه ارتباط داده شده‌اند. در حقیقت مهارت یکی از اعضای گروه چنان بالا بوده که محققان تصور می‌کردند بخشی از این حملات به‌صورت خودکار انجام شده است.

به گفته «برایان کربز»، متخصص امنیت سایبری یکی از اعضای اصلی $Lapsus که احتمالا از اسامی مستعار Oklaqq و WhiteDoxbin استفاده کرده، وب‌سایت Doxbin را خریده که محلی برای افشا و جستجو به دنبال اطلاعات خصوصی دیگران است. ولی او بعدا این سایت را به مالک قبلی آن می‌فروشد و به دنبال این اتفاق، اطلاعاتش لو می‌رود.

کربز می‌گوید WhiteDoxbin احتمالا در رخنه اطلاعاتی سال گذشته شرکت EA هم نقش داشته است. او قبلا خودش را با نام breachbase معرفی کرده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی