ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

بازگشت لامبورگینی اونتادور به خط تولید؛ راهی برای جبران 15 خودرو از دست رفته

چند روز قبل بود که به اطلاعتان رساندیم کشتی باربری Felicity Ace با یک محموله بزرگ از انواع خودروهای لوکس و اسپرت دچار آتش‌سوزی شده و در نهایت به زیر آب رفت. در این حادثه ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۵ فروردین ۱۴۰۱ | ۰۸:۳۰

چند روز قبل بود که به اطلاعتان رساندیم کشتی باربری Felicity Ace با یک محموله بزرگ از انواع خودروهای لوکس و اسپرت دچار آتش‌سوزی شده و در نهایت به زیر آب رفت. در این حادثه متاسفانه نزدیک به ۴ هزار دستگاه از محصولات گروه فولکس واگن نابود شد. در میان این خودروها ۸۵ دستگاه به لامبورگینی تعلق داشت. از بین آنها هم ۱۵ دستگاه اونتادور نسخه Ultimae بود. حالا با گذشت مدت کوتاهی استفان وینکلمن مدیرعامل لامبورگینی اعلام کرده به منظور تحویل سفارشات مشتریان، این شرکت تولید اونتادور را از سر خواهد گرفت.

لامبورگینی اونتادور

آقای وینکلمن در میزگردی که با برخی از از خبرنگاران آمریکایی و انگلستانی داشته، با بیان این مطلب گفته بازتولید اونتادور Ultimae مسلما با چالش‌هایی همراه خواهد بود. وی این مسئله را به توقف تولید اونتادور نسبت داده است. تولید سایر مدل‌های نابود شده که اوروس هستند، چالش‌برانگیز نخواهد بود، چرا که این کراس‌اوور اسپرت روی خطوط تولید قرار دارد.

4ede6248-lamborghini-urus-2

هنوز مشخص نیست که تولید مجدد لامبورگینی اونتادور معرفی جایگزین آن را به تاخیر خواهد انداخت یا خیر. شاید بدانید مدل جایگزین به پیشرانه هیبریدی با موتور ۱۲ سیلندر مجهز بوده و اکنون مراحل پایانی تست و توسعه را سپری می‌کند.

به غیر از لامبورگینی، بنتلی هم از اتفاق رخ داده برای کشتی Felicity Ace متضرر شده و ۱۸۹ دستگاه از محصولات خود را از دست داده است. به گفته مدیرعامل این شرکت یعنی آقای آدرین هالمارک، برای جایگزینی سریع بیش از ۵۰ درصد این مدل‌ها، یک راهکار پیدا شده است. بقیه مدل‌ها هم تا پایان سال ۲۰۲۲ به دست مشتریان خواهند رسید.

لامبورگینی اونتادور

اما آئودی برندی است که بیشترین تعداد خودروها را در میان مدل‌های نابود شده دارد. مدیرعامل این برند لوکس گفته ۱۸۰۰ دستگاه از مدل‌های آن در کشتی Felicity Ace از بین رفته‌اند. آقای دئوسمن تاکید کرده برای مشتریان این مدل‌ها، سفارش‌های کاملا نو تحویل داده خواهد شد.

ناگفته نماند بر اساس ‌پیش‌بینی‌ها، ارزش خودروهای نابود شده در کشتی Felicity Ace چیزی بالغ بر ۴۰۰ میلیون دلار بوده است. این کشتی حامل محموله‌ای از اِِمدن آلمان به Davisville جزایر Rhode Island بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی