ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

توقف فعالیت های تولیدی رنو در روسیه
اخبار خودرو

توقف فعالیت های تولیدی رنو در روسیه به تبعیت از تحریم‌های بین‌المللی

جنگ با اوکراین و تحریم‌های بین‌المللی علیه روسیه پیامدهای متعددی به همراه داشته و اثرات منفی آن روز به روز در صنایع مختلف این کشور، از جمله صنعت خودروسازی مشاهده می‌شود. به دنبال تویوتا، هوندا، ...

دلارام شرف الدین
نوشته شده توسط دلارام شرف الدین | ۶ فروردین ۱۴۰۱ | ۲۱:۳۰

جنگ با اوکراین و تحریم‌های بین‌المللی علیه روسیه پیامدهای متعددی به همراه داشته و اثرات منفی آن روز به روز در صنایع مختلف این کشور، از جمله صنعت خودروسازی مشاهده می‌شود. به دنبال تویوتا، هوندا، فورد و چند کمپانی دیگر، این بار توقف فعالیت های تولیدی رنو در روسیه سرخط خبرها شده است.

پس از برگزاری جلسه هیئت‌مدیره، شرکت فرانسوی Renault تصمیم گرفت هرگونه فعالیت های تولیدی را در کارخانه خود در نزدیکی مسکو متوقف کند. این شرکت هم‌اکنون در حال ارزیابی «گزینه‌های موجود» در رابطه با سهام خود در آوتوواز، شرکت سازنده خودروهای لادا است.

خبر توقف فعالیت های تولیدی رنو در روسیه درست چند ساعت پس از گفته‌های جنجال‌آمیز ولادیمیر زلنسکی در خصوص لزوم خروج کمپانی‌های فرانسوی از روسیه در حمایت از عملیات دفاعی اوکراین و همین‌طور درخواست تحریم جهانی رنو توسط دمیترو کولبا (وزیر امور خارجه اوکراین)، در رسانه‌های آفلاین و آنلاین منتشر شد. رنو با این اقدام نشان داد که از تحریم‌های بین‌المللی علیه مسکو پیروی می‌کند.

توقف فعالیت کارخانه های رنو در روسیه

ناگفته نماند که خروج رنو از روسیه، هزینه‌های بسیاری را به همراه دارد. علاوه بر از دست دادن 10 درصد از درآمد سالانه و همین‌طور کاهش حاشیه عملیاتی به حدود 3 درصد، رنو باید هزینه‌های مربوط به عملیات خروج از کشور و همین‌طور بیکاری 45000 کارگر را پرداخت کند.

از طرف دیگر، آوتوواز در اعلامیه‌ای رسمی گفت که این شرکت در حال نظارت و بررسی دقیق وضعیت بوده و دائما با مقامات منطقه‌ای و فدرال و همین‌طور سهامداران مختلف در ارتباط است. ظاهرا خودروساز روسی قصد دارد با کاهش قطعات وارداتی، نسخه‌های ویژه‌ای از مدل‌های موجود را روانه بازار کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی