ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جریمه سنگین اپل در هلند به‌خاطر ارائه نکردن راهکار پرداخت جایگزین

چند هفته قبل مراجع قانونی هلند به اپل دستور دادند تا روش پرداخت جایگزینی برای اپلیکیشن‌های محلی دوست‌یابی ارائه کند. اپل تا ۲۵ دی ۱۴۰۰ فرصت داشت تا از این قانون تبعیت کرده و از ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۷ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۱:۵۵

چند هفته قبل مراجع قانونی هلند به اپل دستور دادند تا روش پرداخت جایگزینی برای اپلیکیشن‌های محلی دوست‌یابی ارائه کند. اپل تا ۲۵ دی ۱۴۰۰ فرصت داشت تا از این قانون تبعیت کرده و از پرداخت جریمه رهایی پیدا کند. حالا پس از گذشت چند هفته، غول تکنولوژی هنوز نتوانسته رضایت مقامات هلندی را جلب کند.

اپل هفته گذشته پیشنهاد جدیدی را به سازمان حمایت از مصرف‌کننده و بازارهای هلند (ACM) ارائه کرد اما پذیرفته نشد. جزئیات زیادی از این پیشنهاد در دسترس نیست و نمی‌دانیم که اپل به چه روشی برای تبعیت از قوانین متوسل شده است. اپل اوایل سال جاری میلادی گفت که می‌خواهد از تراکنش‌های ثالث در اپلیکیشن‌ها تا ۲۷ درصد کمیسیون دریافت کند که رقم قابل توجهی محسوب می‌شود.

اپل تا به امروز حدود ۴۵ میلیون یورو (نزدیک به ۴۹ میلیون دلار) در هلند جریمه شده است و حالا با توجه به رد پیشنهاد اخیر، طی هفته جاری شاهد جریمه بیشتر این شرکت خواهیم بود. به احتمال فراوان مبلغ جریمه سنگین‌ترین برای اپل تعیین می‌شود.

اسپاتیفای

اپل مدت‌هاست که توسط کشورهای مختلف تحت فشار قرار می‌گیرد تا سیستم‌های پرداخت جایگزین را در اختیار کاربران قرار دهد. سال گذشته کره جنوبی قانونی را تصویب کرد تا تمام اپ استورهای بزرگ را به ارائه راهکار پرداخت جایگزین ملزم سازد. در نتیجه این فشارها، گوگل هفته گذشته اعلام کرد که سیستم پرداخت جایگزین در اسپاتیفای را آزمایش می‌کند. اپل اما تاکنون در برابر این فشارها مقاومت کرده و حتی حاضر به پرداخت جریمه‌های سنگین است. باید دید این مقاومت تا کجا ادامه پیدا خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی