ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جریمه اپل
تکنولوژی

هلند به دنبال تنظیم شکایت و جریمه 5.5 میلیارد یورویی اپل است

قلاب هلندی‌ها این روز‌ها به اپل گیر کرده است. یکی از سازمان‌های این کشور اخیرا جریمه جدیدی را برای کوپرتینویی‌ها در نظر گرفته است. علت این جریمه سنگین 5.5 میلیارد یورویی، سیاست‌های انحصار طلبانه اپل ...

نیما جلالی
نوشته شده توسط نیما جلالی | ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۳:۰۰

قلاب هلندی‌ها این روز‌ها به اپل گیر کرده است. یکی از سازمان‌های این کشور اخیرا جریمه جدیدی را برای کوپرتینویی‌ها در نظر گرفته است. علت این جریمه سنگین 5.5 میلیارد یورویی، سیاست‌های انحصار طلبانه اپل در اپ‌استور عنوان می‌شود.

چند روز پیش در دیجیاتو گفتیم که جریمه ۴۵ میلیون یورویی به کوپرتینویی‌ها از سوی هلند ابلاغ شده است؛ اما هلندی‌ها هنوز دست از سر کوپرتینویی‌ها برنداشته‌اند و جریمه دیگری را برای این کمپانی در نظر گرفته‌اند.

جریمه چند میلیارد یورویی اپل در هلند

جریمه اپل

به نقل از منبع آگاه، مرکز رقابت هلند در حال پیگیری شکایتی پیرامون هزینه‌های مربوط به توسعه‌دهندگان در اپ‌استور است. بنابراین هلندی‌ها ادعا می‌کنند که برای جبران این خسارات، اپل می‌بایست غرامت 5.5 میلیارد یورویی را به مشتریان آسیب دیده بپردازد.

البته این موضوع غیرعادی به نظر می‌رسد؛ چرا که اپل به طور محسوس با کاهش 30 درصدی مبالغ دریافتی توسعه‌دهندگان، به مشتریان آسیبی نزده است. با این حال سازمان هلندی با ادعای حمایت از مشتریان به دنبال جریمه کردن Apple است.

توجیه سازمان مربوطه این بوده که به دلیل تغییر پیدا کردن دریافتی توسعه‌دهندگان، حالا مشتریان ملزم به خرید خدمات یا برنامه‌های پولی با قیمت بالاتری هستند.

این سازمان هم اکنون در حال پیگیری ابلاغ جریمه سنگینی به اپل است و به‌زودی شکایت خود را در دادگاه آمستردام هلند تنظیم می‌کند. همان‌طور که گفتیم این اولین باری نیست که قلاب هلندی‌ها به اپل گیر می‌کند.

چند روز پیش، اپل به دلیل عدم پیروی از قانون جدید هلند مبنی بر عدم ارائه راهکار پرداخت جایگزین در برنامه‌‌های دوست‌یابی محلی، ۴۵ میلیون یورو جریمه شد. به ازای هر هفته که بگذرد این جریمه 5 میلیون یورو بیشتر خواهد شد. اپل هنوز واکنش رسمی به جدیدترین جریمه هلند‌ی‌ها نشان نداده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • همایون
    همایون | ۱۰ فروردین ۱۴۰۱

    من که نفهمیدم چی شد.
    اپل درصد کمتر می‌گیره
    اون وقت توسعه دهنده‌ها قیمت رو بردن بالا و مصرف کننده ضرر کرده

    وات د فاز؟

مطالب پیشنهادی