ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپل
تکنولوژی

اپل ارائه لینک‌های خارجی را برای اپ‌هایی مانند نتفلیکس و اسپاتیفای ممکن کرد

اپل سال گذشته اعلام کرده بود که قصد دارد برای برخی اپلیکیشن‌ها مانند نتفلیکس و اسپاتیفای امکان انتقال کاربران به وب‌سایت خود را فراهم کند و حالا قوانین جدیدی را اعلام کرده تا اپلیکیشن‌هایی مانند ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۸:۳۰

اپل سال گذشته اعلام کرده بود که قصد دارد برای برخی اپلیکیشن‌ها مانند نتفلیکس و اسپاتیفای امکان انتقال کاربران به وب‌سایت خود را فراهم کند و حالا قوانین جدیدی را اعلام کرده تا اپلیکیشن‌هایی مانند نتفلیکس، کیندل و اسپاتیفای که برای دسترسی به محتوای دیجیتال طراحی شده‌اند، برای مواردی مانند مدیریت یا ایجاد حساب به سایت‌های خود لینک ارائه کنند.

تا پیش از این، اپلیکیشنی مانند نتفلیکس طبق قوانین اپل اجازه نداشت تا برای ثبت نام کاربران جدید، آن‌ها را به وب‌سایت خود منتقل کند و این امر تجربه کاربری بسیار بدی را برای مشتریان و البته توسعه‌دهندگان به همراه داشت. اکنون با وجود قانون جدید که کوپرتینویی‌ها در وب‌سایت خود آن را اعلام کرده‌اند، توسعه‌دهندگان می‌توانند با قرار دادن لینک و دکمه در اپلیکیشن، کاربران را به وب‌سایت خود منتقل کنند.

اپل

محدودیت‌های قانون جدید اپل

با این حال، اپل در صفحه پشتیبانی خود توضیح می‌دهد که توسعه‌دهندگان پیش از قرار دادن لینک خارجی باید درخواستی برای آن صادر کنند. همچنین غول فناوری از توسعه‌دهندگان درخواست کرده تا با ایجاد صفحه‌ای به کاربران توضیح دهند که با استفاده از لینک، خریدها از طریق اپل انجام نخواهد شد و همچنین آن‌ها را از خطرات مربوط به ارائه اطلاعات به توسعه‌دهنده شخص ثالث آگاه کنند.

اپل همچنین لیستی از الزامات مربوط به لینک را ارائه کرده است. به عنوان مثال، لینک فقط باید در مرورگر باز شود و برای اجرای آن از مرورگر داخلی اپلیکیشن‌ها استفاده نشود. علاوه بر این، اپلیکیشن‌ها نمی‌توانند در لینک‌ها درباره قیمت خدمات خود به کاربران اطلاع‌رسانی کنند. به عنوان مثال نتفلکیس نمی‌تواند در اپلیکیشن خود از دکمه‌ای تحت عنوان «برای ثبت نام در نتفلیکس با هزینه ماهانه 9.99 دلار روی این دکمه ضربه بزنید» استفاده کند.

سیاست‌های اپل در چند وقت گذشته بسیار مورد توجه سازمان‌های تنظیم مقررات قرار گرفته و اتحادیه اروپا هم اکنون در حال بررسی طرحی موسوم به «قانون بازارهای دیجیتال» (DMA) است که امکان نصب اپلیکیشن از خارج از اپ استور یا «سایدلودینگ» را فراهم می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی