ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

استارلینک
نجوم و فضا

به زودی بیش از نیمی از ماهواره‌های فعال جهان متعلق به استارلینک خواهند بود

به گفته ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس ایکس تعداد ماهواره‌های استارلینک در مدار زمین در یک سال و نیم آینده دو برابر خواهد شد. او همچنین اشاره کرده که پس از این مدت، دو سوم از ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ | ۲۱:۳۰

به گفته ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس ایکس تعداد ماهواره‌های استارلینک در مدار زمین در یک سال و نیم آینده دو برابر خواهد شد. او همچنین اشاره کرده که پس از این مدت، دو سوم از تمامی ماهواره‌های فعال موجود در فضا متعلق به استارلینک خواهند بود.

ماسک به طور دقیق‌تر اشاره کرده که انتظار دارد در این مدت ۴۲۰۰ ماهواره عملیاتی باشند. افزایش پوشش ماهواره‌ای به استارلینک این امکان را می‌دهد که اینترنت خود را در اختیار کاربران بیشتری در سطح جهان قرار دهد و از طرف دیگر کیفیت و سرعت سرویس اینترنت خود را بهبود بخشد.

برای این که استارلینک به این هدف دست پیدا کند، اسپیس ایکس باید طبق برنامه ماموریت استارلینک پیش برود و ماهواره‌های بیشتری را به فضا برساند. اسپیس ایکس در حال حاضر برای ارسال ماهواره‌های استارلینک از راکت‌های فالکون ۹ با قابلیت استفاده چند باره بهره می‌برد. ماسک در توییتی جداگانه اشاره کرده که تیم فالکون پیشرفتی عالی داشته‌اند و ۶۰ پرتاب دیگر برای سال جاری میلادی هدف‌گذاری شده است.

استارلینک

کمک درآمد استارلینک به برنامه استارشیپ

ایلان ماسک اخیرا اظهار کرده بود که درآمد استارلینک به توسعه برنامه ارسال استارشیپ به مریخ کمک خواهد کرد. همان‌طور که پیش از این هم گفته شده بود انتظار می‌رود پرتاب مداری استارشیپ در اواسط بهار سال جاری انجام شود. استارلینک در حال حاضر ۲۵۰ هزار مشتری از سراسر جهان دارد و افزایش تعداد ماهواره‌ها به بهبود سرعت و کاهش تاخیر کمک می‌کند. در حال حاضر کاربران ایالات متحده به سرعتی در حدود ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه دسترسی دارند.

البته تعداد بالای ماهواره‌های استارلینک دردسرهایی هم به همراه دارد. اخیرا ناسا هشدار داده بود که این موضوع ممکن است قابلیت ردیابی شهاب‌سنگ‌هایی که امکان برخورد با زمین را دارند، تحت تاثیر قرار دهد. این کمپانی از ابتدای فعالیت در ماه مه ۲۰۱۹ تاکنون حدود ۲۰۰۰ ماهواره را به فضا فرستاده و از این تعداد در حال حاضر بیش از ۱۶۰۰ عدد عملیاتی هستند. این کمپانی از سوی کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده اجازه ارسال ۱۲ هزار ماهواره دیگر را هم دارد و در حال حاضر در انتظار کسب اجازه برای ارسال ۳۰ هزار ماهواره دیگر است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی