ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

محدودیت استفاده از نرم‌افزارهای خارجی در کشور روسیه
تکنولوژی

روسیه خرید نرم‌افزارهای خارجی را برای استفاده در زیرساخت‌های دولتی ممنوع کرد

روسیه به دنبال اعمال محدودیت‌های بیشتر در استفاده از نرم‌افزارها و خدمات خارجی است و محدودیت‌ها تشدید شده‌اند. اکنون استفاده از نرم‌افزارهای خارجی در زیرساخت‌های مهم ممنوع شده و تا سال 2025 آژانس‌های دولتی روسیه ...

نیما جلالی
نوشته شده توسط نیما جلالی | ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۸:۳۰

روسیه به دنبال اعمال محدودیت‌های بیشتر در استفاده از نرم‌افزارها و خدمات خارجی است و محدودیت‌ها تشدید شده‌اند. اکنون استفاده از نرم‌افزارهای خارجی در زیرساخت‌های مهم ممنوع شده و تا سال 2025 آژانس‌های دولتی روسیه از استفاده نرم‌افزارهای خارجی منع می‌شوند.

روسیه چندی پیش شبکه اجتماعی محبوب اینستاگرام را فیلتر کرد. پس از این‌ اتفاق، روس‌ها به دنبال استفاده بیشتر از خدمات داخلی خود هستند و کم کم سازمان‌ها و آژانس‌های دولتی باید خود را به استفاده از نرم‌افزارهای داخلی عادت دهند.

اعمال محدودیت‌هایی در استفاده از نرم‌افزارهای خارجی در روسیه

محدودیت استفاده از نرم‌افزارهای خارجی در کشور روسیه

در گزارشی تازه، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور کنونی روسیه خریداری نرم‌افزارهای خارجی را برای استفاده در پروژه‌های زیرساختی مهم ممنوع کرده است؛ البته در برخی مواقع می‌توان استثنائاتی را در این زمینه قائل شد. بنابراین سازمان‌ها باید برای خریداری و استفاده از نرم‌افزارهای خارج از کشور برای زیرساخت‌های مهم، مجوز مرتبط با این موضوع را کسب کنند.

پوتین در کنار این اقدام، قصد دارد تا اول ژانویه سال 2025 استفاده از نرم‌افزارهای خارجی را در آژانس‌های دولتی محدود کند. این گام‌ها برای استقلال فنی روسیه برداشته شده‌اند. این قوانین از حالا لازم الاجرا هستند و تمام واجدان شرایط در روسیه باید از آن پیروی کنند.

این دستورالعمل جدید که در روسیه به امضا رسیده، به سازمان‌های دولتی دستور می‌دهد تا طی یک ماه آینده مشخص کنند که به چه نوع نرم‌افزارهایی برای تأمین زیرساخت‌های خود نیاز دارند.

دولت روسیه همچنین خواستار تشکیل کارگروهی مخصوص برای توسعه، تولید و رسیدگی به پروژه‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری قابل اعتماد برای این‌گونه زیرساخت‌ها شده است. برای این امر نیز 6 ماه وقت در نظر گرفته شده تا رسیدگی‌های لازم انجام شوند. این اما یک روی سکه محسوب می‌‌شود.

روی دیگر سکه در مورد نحوه خدمات‌دهی نرم‌افزارهای خارجی به روسیه است. بسیاری از شرکت‌های فناوری آمریکایی و اروپایی هم‌اکنون در اعتراض به جنگ روسیه و اوکراین و تحریم‌های وضع شده علیه این کشور، خدمات خود را به حالت تعلیق در آورده‌اند.

نظر شما در مورد این اقدام جدید کشور روسیه چیست؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی