ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کاهش مصرف سوخت تا سال 2026
خودرو

آمریکا: مصرف سوخت خودروها تا سال 2026 به‌شدت کمتر می‌شود

مصرف سوخت یک دغدغه‌ی بزرگ در حوزه حمل و نقل است و شرکت‌های خودروساز به دنبال کاهش مصرف خودروهای خود هستند. اکنون دپارتمان حمل و نقل آمریکا در رابطه با این موضوع، می‌گوید که مصرف ...

نیما جلالی
نوشته شده توسط نیما جلالی | ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ | ۲۱:۳۰

مصرف سوخت یک دغدغه‌ی بزرگ در حوزه حمل و نقل است و شرکت‌های خودروساز به دنبال کاهش مصرف خودروهای خود هستند. اکنون دپارتمان حمل و نقل آمریکا در رابطه با این موضوع، می‌گوید که مصرف خودروها تا سال 2026 بسیار کمتر خواهد شد.

مصرف سوخت از اهمیت زیادی برخوردار است و شرکت خودروسازی که بتواند بر این موضوع غلبه کند بی‌شک برنده میدان خواهد بود. دغدغه‌های تأمین سوخت پس از همه‌گیری کرونا نیز بیشتر شده‌اند. حال گفته شده که مصرف سوخت خودروها در آینده کم‌تر خواهد شد.

آمریکایی‌ها از کمتر شدن مصرف سوخت خودروها تا 4 سال آینده می‌گویند

کاهش مصرف سوخت تا سال 2026

به گزارش منبع مربوطه، دپارتمان حمل و نقل آمریکا از اعمال تغییرات چشمگیر در استانداردهای مصرفی سوخت خودروها خبر داد. این می‌تواند گامی مهم در راستای عرضه گسترده‌تر وسایل نقلیه الکتریکی در آمریکا و کاهش وابستگی این کشور به خودروهای سایر کشورها باشد.

استاندارد مذکور که از سال 2024 اجرایی می‌شوند، بخشی از اهداف جو بایدن هستند. بر اساس این اهداف تا سال 2030 می‌بایست نیمی از خودروهای فروخته شد آمریکا از نوع الکتریکی باشند. در واقع آمریکا می‌خواهد بیش از پیش روی کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و کمک به مقابله با گرمایش جهانی تمرکز کند.

حال استانداردهای مصرف سوخت جدیدی که در آمریکا وضع شده‌اند شامل چه مواردی هستند؟ بر اساس اطلاعات منتشر شده، خودروسازان آمریکایی ملزم به افزایش بهره‌وری از سوخت خودروهای خود هستند. این شرکت‌ها می‌بایست میانگین مسافت پیموده شده توسط خودروهای خود را به حداقل 49 مایل (حدود 79 کیلومتر) بر گالون برسانند. میانگین استاندارد فعلی که در حال اجراست برابر با 37 مایل بر گالون است.

بنابراین اگر این ماه 4 بار باک خودروی خود را پر کنید، تا سال 2026 این میزان به 3 بار در ماه کاهش می‌یابد که می‌تواند سبب کاهش چشمگیر میزان مصرف سوخت خودروها شود.

مشخصا پس از حمله روسیه به اوکراین، آینده صنعت حمل و نقل و مخاطرات افزایش قیمت سوخت تاثیرات زیادی روی آینده خودروسازان گذاشته است. بنابراین تولیدکنندگان خودرو باید تلاش کنند تا بهینگی مصرف محصولات خود را افزایش دهند.

از سوی دیگر، کارخانه‌های خودروهای الکتریکی با سرمایه‌گذاری‌های جدیدی شارژ خواهند شد تا بتوانند خط تولید محصولات خود را گسترده‌تر کرده و نیاز به تأمین سوخت فسیلی را کم‌تر از قبل کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی