ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نمایشگر مک بوک تاشو
تکنولوژی

ال‌جی ظاهرا روی توسعه نمایشگر تاشوی OLED مک‌بوک جدید کار می‌کند

این روزها نام مک‌بوک‌ها و عملکرد کم نقص آن‌ها را زیاد می‌شنویم. ظاهرا کوپرتینویی‌ها می‌خواهند مک‌بوک تاشوی خود را نیز در آینده‌ای نه‌چندان دور روانه بازار کنند. گفته می‌شود که ال‌جی در حال ساخت و ...

نیما جلالی
نوشته شده توسط نیما جلالی | ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۷:۰۰

این روزها نام مک‌بوک‌ها و عملکرد کم نقص آن‌ها را زیاد می‌شنویم. ظاهرا کوپرتینویی‌ها می‌خواهند مک‌بوک تاشوی خود را نیز در آینده‌ای نه‌چندان دور روانه بازار کنند. گفته می‌شود که ال‌جی در حال ساخت و توسعه نمایشگر OLED برای این مک بوک تاشو و حتی یک آیپد تاشو است.

مک‌بوک تاشو را مدتی پیش در رندرها تماشا کردیم و دیدیم که چه ایده جذابی محسوب می‌شود. اگر این مک‌بوک روزی به بازار بیاید، بی‌شک بسیار جذاب و البته گران خواهد بود. حال گزارشاتی منتشر شده‌اند که حاکی از همکاری اپل با ال‌جی برای ساخت نمایشگر تاشوی OLED این مک‌بوک است.

مک بوک تاشو و لپ‌تاپ جدید HP

نمایشگر مک بوک تاشو

گزارش جدیدی منتشر شده که بر مبنای آن، ال‌جی در صدد همکاری برای تأمین نمایشگر تاشوی یک لپ‌تاپ جدید از HP است. ال‌جی مدتی پیش در رویداد CES 2022 از نمایشگر 17 اینچی تاشو پرده برداشت. گفته می‌شود که HP اولین مشتری این نمایشگر خواهد بود. بنابراین احتمالا اولین محصول مجهز به این نمایشگر تا اواخر امسال رونمایی می‌شود. شایان ذکر است که ال‌جی پیش‌تر نمایشگر لپ‌تاپ تاشوی لنوو ThinPad X1 Fold را تأمین کرده بود.

این اما پایان ماجرا نیست؛ چرا که امکان دارد با مشتری بزرگ‌تری مانند اپل نیز همکاری کند. احتمال دارد که ال‌جی تأمین کننده پنل جدیدی باشد که در مک بوک تاشو و احتمالاً یک آیپد تاشو به کار می‌رود. این پنل احتمالا از شیشه بسیار نازک UTG استفاده خواهد کرد.

بر اساس انتظارات، اپل احتمالا طی سال آینده اولین گوشی تاشوی خود را معرفی می‌کند. برخی از منابع ادعا کرده‌اند که این دستگاه تاشو از قلم مخصوص نیز پشتیبانی خواهد کرد.

نکته حائز اهمیت، این است که اپل به تعداد بسیار بالایی از این نوع پنل‌ها نیاز دارد. بنابراین بخش طراحی و توسعه نمایشگرهای ال‌جی باید در این زمان گسترش بیشتری پیدا کند تا بتواند پاسخگوی نیازهای اپل باشد. این کار حتی ممکن است بیشتر از انتظارات طول بکشد و ارائه مک بوک و آیپد تاشو تا سال 2025 به تعویق بیفتد.

نظر شما در مورد احتمال همکاری ال‌جی و اپل در مک بوک تاشو چیست؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی