ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تراشه
تکنولوژی

اینتل تراشه جدید استخراج بیت کوین خود را معرفی کرد

شرکت آمریکایی اینتل مشخصات کلیدی نسل دوم تراشه ماینینگ جدید خود را با نام «Blockscale» منتشر کرد. نسل جدید تراشه ماینینگ بیت کوین این شرکت می‌تواند هش ریت 580 گیگاهش بر ثانیه داشته باشد. اینتل ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۸:۱۵

شرکت آمریکایی اینتل مشخصات کلیدی نسل دوم تراشه ماینینگ جدید خود را با نام «Blockscale» منتشر کرد. نسل جدید تراشه ماینینگ بیت کوین این شرکت می‌تواند هش ریت 580 گیگاهش بر ثانیه داشته باشد.

اینتل قصد دارد تراشه جدید Blockscale را در فصل سوم ۲۰۲۲ به بازار عرضه کند. شرکت‌های بزرگ ماینینگ همچون هایو‌ (Hive)، بلاکچین (Blockchain) و آرگو بلاکچین (Argo Blockchain) این تراشه جدید را از هم اکنون پیش خرید کرده‌اند.

گفتنی است این تراشه از ویژگی‌های خوب دیگری همچون ارزیابی ولتاژ و دما بهره می‌برد و با عرضه این تراشه به دنیای رمزارزها، اینتل می‌تواند به رقیب جدی شرکت‌های چینی Bitmain و MicroBT تبدیل شود.

مشخصات تراشه ماینینگ جدید اینتل

همان طور که گفته شد هش ریت این تراشه می تواند تا 0.58 تتراهش در ثانیه باشد. مدار مجتمع با کاربرد مخصوص یا ASIC، سخت افزاری است که با استفاده از رمزگذاری SHA-256 روی بلاکچین‌های اثبات کار (proof-of-work) عمل کند. بازده انرژی این تراشه طبق اعلام اینتل تا 26 ژول در هر ثانیه خواهد بود. هر تراشه را می‌توان ترکیب و در یک واحد ماینینگ ادغام کرد و خروجی آن را با حداکثر 256 مدار مجتمع در هر زنجیره افزایش داد.

این تراشه در مقایسه با تراشه Antminer S19 Pro شرکت Bitmain، یکی از پیشروترین تراشه‌های استخراج بیت‌کوین در بازار با نرخ هش 110 تتراهش بر ثانیه، مصرف انرژی 3250 وات و بازده انرژی 30 ژول در تتراهش محسوب می‌شود. از نظر تئوری، یک واحد ماینینگ متشکل از 256 تراشه Blockscale دارای نرخ هش ریت کلی 148.5 تتراهش در ثانیه خواهد بود و بین 1228 تا 5811 وات انرژی در همان بازده انرژی مصرف می‌کند.

تراشه Blockscale اینتل نقش مهمی در کمک به شرکت‌های استخراج بیت کوین در دستیابی به اهداف پایداری و مقیاس نرخ هش در سال‌های آینده ایفا خواهد کرد.

باید دید کدام شرکت‌ها از خرید از تراشه جدید مخصوص ماینینگ بیت کوین استقبال می‌کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی