ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپل
تکنولوژی

نسل جدید مک‌بوک ایر با تراشه M2 احتمالا تابستان از راه می‌رسد

به گزارش منابع آگاه ظاهرا اپل قصد دارد مک بوک ایر جدید با تراشه M2 و بریدگی بالای نمایشگر سفید رنگ را بدون بهره‌مندی از فیس آیدی در ماه سپتامبر معرفی کند. پیشتر گفته شده ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۸:۰۰

به گزارش منابع آگاه ظاهرا اپل قصد دارد مک بوک ایر جدید با تراشه M2 و بریدگی بالای نمایشگر سفید رنگ را بدون بهره‌مندی از فیس آیدی در ماه سپتامبر معرفی کند.

پیشتر گفته شده بود که مک بوک ایر 2022 با بهره‌مندی از بریدگی بالای نمایشگر دقیقا مانند مدل‌های مک بوک پرو بازطراحی شده و در ترکیب رنگ متنوع جدیدی به بازار عرضه می‌شود. همچنین انتظار می‌رفت این مدل خاص در نیمه دوم 2022 در دسترس کاربران قرار بگیرد، هرچند جدول زمانی دقیقی برای آن مشخص نشده بود. اکنون گفته می‌شود اپل قصد دارد این دستگاه را شهریور (ماه سپتامبر) رونمایی کند.

مشخصات احتمالی مک بوک ایر 2022

بر اساس گزارش جدیدی که از منابع آگاه منتشر شده، انتظار می‌رود مک بوک ایر M2 از نمایشگر 13.6 اینچی بهره ببرد. این در حالی است که مدل قدیمی‌تر مجهز به نمایشگر 13.3 اینچی است. همچنین مدل جدید حاشیه‌های باریک‌تری خواهد داشت.  

در گزارش منتشر شده از سوی وب‌سایت iDropNews به این موضوع اشاره نشده که آیا نسل جدید مک بوک ایر فقط دارای بریدگی بالای نمایشگر سفید رنگ خواهد بود یا اینکه رنگ این بریدگی متناسب با ترکیب رنگ دستگاه تغییر خواهد کرد. از سوی دیگر یکی از منابع آگاه بازار می‌گوید تصویری از این دستگاه دریافت کرده ولی قصد ندارد آن را به صورت عمومی منتشر کند. اما اعلام کرده که تصویر دریافتی شبیه به رندرهای قبلی است.  

متاسفانه با وجود بریدگی موجود در بالای نمایشگر، مک‌بوک ایر جدید با پشتیبانی از Face ID عرضه نمی‌شود. هرچند این بریدگی نشان می‌دهد ظاهرا اپل قصد دارد در آینده تغییری در دستگاه خود ایجاد کند و ممکن است آن را با ویژگی امنیتی جدیدی به بازار عرضه کند.

پیش از این، راس یانگ پیش‌بینی کرده بود که دستگاه جدید با نمایشگر 13.6 اینچی عرضه خواهد شد. اما اضافه کرده بود که یک نسخه 14.2 اینچی نیز به خط تولید اضافه می‌شود.

همچنین راس یانگ اعلام کرده بود که هر دو مدل فاقد فناوری mini-LED یا ProMotion خواهند بود که دلیل آن کاهش هزینه تولید اعلام شده است.

گفتنی است با وجودی که مینگ-چی کو تحلیلگر معروف اپل گفته بود این دستگاه جدید با آخرین نسل M1 اپل عرضه می‌شود، گزارش‌های متعددی حاکی از آن است که اپل از پردازنده M2 جدید خود استفاده خواهد کرد که عملکرد بهتری نسبت به نسل قبلی دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی