ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

مرخصی اجباری 5600 کارمند مرسدس بنز به دلیل کمبود تراشه

شرکت‌های خودروسازی در مورد زمان پایان بحران کمبود تراشه‌های نیمه هادی اختلاف دارند. در شرایطی که خودروسازان در این زمینه خوشبین‌تر بوده و امیدوار هستند این بحران تا قبل از پایان سال ۲۰۲۲ به پایان ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۸:۳۰

شرکت‌های خودروسازی در مورد زمان پایان بحران کمبود تراشه‌های نیمه هادی اختلاف دارند. در شرایطی که خودروسازان در این زمینه خوشبین‌تر بوده و امیدوار هستند این بحران تا قبل از پایان سال ۲۰۲۲ به پایان برسد، شرکت‌های سخت افزاری بیم دارند که این مشکل بیش از این مدت طول بکشد. در این شرایط شرکت خودروسازی مرسدس بنز، ۵۶۰۰ نفر را به دلیل کمبود تراشه در برزیل به تعطیلات می‌فرستد.

شرکت‌های سازنده نیمه هادی و تراشه در جهان با خودروسازان بزرگ دنیا به دلیل کمبود تراشه ناچار شده‌اند کارخانه‌هایشان را تعطیل کنند. افزایش تقاضا برای تلفن هوشمند، لپ‌ تاپ‌ها و سایر وسایل الکترونیکی در دوران پاندمی ویروس کرونا باعث شد که تولیدکنندگان تراشه نتوانند پاسخگوی تقاضای فزاینده باشند و تقاضای خودروسازان را تامین کنند.

این شرکت اعلام کرد که گروه خودروسازی مرسدس بنز به دلیل کمبود تراشه‌های نیمه‌ هادی، بیش از 5000 نفر از کارکنان دو کارخانه در برزیل به تعطیلات اجباری می‌فرستد.

توقف تولید مرسدس بنز

توقف تولید از 18 آوریل تا 3 می‌خواهد بود و شامل 5000 کارمند در کارخانه سائو برناردو دو کامپو و 600 کارمند در کارخانه جویز د فورا واقع در ایالت‌های سائوپائولو و میناس گرایس برزیل است.
مرسدس اعلام کرد که در حال تعدیل تولید کامیون، کابین کامیون، شاسی اتوبوس و سایر قطعات خودرو به دلیل بحران جهانی عرضه نیمه ‌هادی است.

تداوم همه‌ گیری ویروس کرونا باعث شده شرکت‌های خودروسازی برای استفاده از تراشه‌های جدید و افزودن فناوری‌های تازه و مبتنی بر تراشه به تولیدات خود با مشکل مواجه شوند. از جمله این فناوری‌ها می‌توان به خودروهای برقی، قابلیت‌های جدید امنیتی و دستیارهای هوشمند رانندگی اشاره کرد.
به گفته اتحادیه فلزکاران منطقه سائو برناردو دو کامپو، این شرکت پیش از این، حدود 1200 نفر را در ماه مارس به دلیل کمبود زنجیره تامین به تعطیلات دسته جمعی با دستمزد فرستاده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی