ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دست بر روی کیبورد
تکنولوژی

آلمان بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین بازار غیرقانونی دارک وب را از کار انداخت

پلیس فدرال آلمان هفته جاری با همکاری وزارت دادگستری آمریکا سرورهای بازار دارک وب Hydra Market را از کار انداخت. این بازار روسی به عنوان بزرگ‌ترین و پرقدمت‌ترین مارکت‌پلیس دارک وب جهان شناخته می‌شد. این ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۱:۳۰

پلیس فدرال آلمان هفته جاری با همکاری وزارت دادگستری آمریکا سرورهای بازار دارک وب Hydra Market را از کار انداخت. این بازار روسی به عنوان بزرگ‌ترین و پرقدمت‌ترین مارکت‌پلیس دارک وب جهان شناخته می‌شد. این بازار ظاهرا میزبان 80 درصد تراکنش‌های رمزارزی دارک وب بود و حدود 17 میلیون کاربر و 19 هزار فروشنده داشت.

پلیس آلمان در این عملیات سرورها و کیف پول‌های رمزارزی «هایدرا» را با دارایی تقریبی 25 میلیون دلار در قالب بیت کوین ضبط کرد. به‌طور همزمان، وزارت دادگستری آمریکا یک شهروند روسیه به نام «دمیتری پاولوف» را به پخش مواد مخدر و پولشویی در «هایدرا» متهم کرد. این بازار عمدتا کاربران کشورهای روس زبان را هدف قرار داده بود و به آن‌ها کالاها و خدمات قاچاق از جمله مواد مخدر، خدمات هک و داده‌های سرقتی می‌فروخت.

از سوی دیگر، وزارت خزانه‌داری آمریکا نام هایدرا و Garantex، یک صرافی رمزارزی روسی را به همراه 1000 آدرس کیف پول به فهرست سیاه خود اضافه کرد. پلیس آلمان می‌گوید از ماه اوت سال گذشته میلادی در حال همکاری با آمریکا پیرامون فعالیت‌های هایدرا بوده است.

لپ‌تاپ

هنوز کسی از این بازار دارک وب دستگیر نشده است

با تعطیلی این وب‌سایت، مقامات حالا در حال انجام تحقیقات برای کشف عاملان و مدیران این مارکت‌پلیس هستند. با این حال، گفته شده که فعلا هیچ کسی در رابطه با این بازار دستگیر نشده است.

هایدرا در چند وقت اخیر به یکی از منابع مهم پولشویی تبدیل شده بود. مجرمان سایبری در ازای روبل روسیه از فروشندگان این بازار رمزارز می‌خریدند و بعد پول خود را در اپلیکیشن‌هایی مثل YooMoney ،Tinkoff یا QUIWI دریافت می‌کردند. شرکت تحقیقاتی Chainanalysis می‌گوید در سال‌های 2021 و اوایل 2022 حدود 200 میلیون دلار رمزارز سرقتی در ارتباط با این بازار پیدا شده که 5 میلیون دلار مربوط با کلاهبرداری‌های باج‌افزاری و 4 میلیون دلار از منابع تحت تحریم بوده است.

وزیر خزانه‌داری آمریکا در اظهارنظری پیرامون از کار انداختن این بازار که ظاهرا فقط در سال 2020 گردش مالی 1.35 میلیارد دلاری داشته، گفت: «اقدام ما به مجرمان می‌گوید نمی‌توانید در دارک نت یا انجمن‌های آن، یا روسیه یا هیچ کجای دنیا مخفی شوید. ما با همکاری متحدان و شرکایمان از جمله آلمان و استونی به از کار انداختن این شبکه‌ها ادامه می‌دهیم.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی