ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

راس اولبریکت
تکنولوژی

خالق «سیلک رود» با 3 میلیارد دلار بیت کوین، بدهی خود را به دولت آمریکا می‌پردازد

«راس اولبریکت»، خالق بازار «سیلک رود» در دارک وب در سال 2015 به حبس ابد محکوم شد. درخواست‌های تجدیدنظر او تاکنون راه به جایی نبرده اما به نظر می‌رسد که حالا به لطف هکری که ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۳:۳۰

«راس اولبریکت»، خالق بازار «سیلک رود» در دارک وب در سال 2015 به حبس ابد محکوم شد. درخواست‌های تجدیدنظر او تاکنون راه به جایی نبرده اما به نظر می‌رسد که حالا به لطف هکری که 70 هزار بیت کوین اولبریکت را دزدیده بود، بدهی 9 رقمی او به دولت ایالت متحده تسویه خواهد شد.

پارسال دادستان‌های پرونده اولبریکت بی‌سروصدا توافق‌نامه‌ای را با خالق سیلک رود امضا کردند تا بخشی از سرمایه ضبط شده از بیت کوین‌های این بازار که از یک هکر ناشناس به دست آمده بود، برای تسویه بدهی 183 میلیون دلاری او به دولت آمریکا استفاده شود. این غرامت سنگین از مجموع فروش‌های غیرقانونی سیلک رود بر اساس نرخ هر مبادله در زمان انجام تراکنش برآورد شده بود.

با وجود این که دارایی‌های بیت کوینی این بازار از مسیرهای مجرمانه به دست آمده بودند، وزارت دادگستری آمریکا توافقی را با اولبریکت امضا کرد تا مانع هرگونه ادعا از جانب او نسبت به این دارایی‌ها شود. در یکی از اسناد دادگاهی به تاریخ سال گذشته میلادی آمده است: «طرفین توافق می‌کنند که دارایی به دست آمده از فروش این بیت کوین‌ها برای تسویه مبلغ جریمه حکم دادگاه استفاده شود.»

راس اولبریکت

توافق راس اولبریکت و وزارت دادگستری آمریکا

این توافق در ماه فوریه 2021 بین اولبریکت و «دیوید کانتریمن»، دادستان واحد مصادره اموال دفتر نمایندگی منطقه شمالی کالیفرنیا به امضا رسید. وزارت دادگستری هنوز به درخواست رسانه‌ها برای اظهارنظر در این مورد واکنشی نشان نداده است.

با وجود تسویه بدهی اولبریکت، او هنوز با حکم حبس ابد روبرو است. خالق سیلک رود تاکنون 8 سال در زندان بوده، اما از حالا به بعد می‌تواند با کسب درآمد در زندان، مبالغ مربوطه را بدون ترس از مصادره شدن به دست خانواده و دوستان خود برساند. همچنین، اگر روزی حکم اولبریکت تغییر کند، او می‌تواند بدون نگرانی پیرامون بدهی 185 میلیون دلاری خود به زندگی برگردد.

نکته عجیب درباره این توافق عدم اطلاع و دخالت دادستان‌های منطقه جنوبی نیویورک است که پرونده اولبریکت را به نتیجه رساندند. وقایعی که به تسویه بدهی خالق سیلک رود منتهی گردید، اولین بار در ماه نوامبر 2020، یعنی زمانی مطرح شد که وزارت دادگستری از ضبط حدود 70 هزار بیت کوین از هکری خبر داد که این سرمایه‌ها را در زمان فعالیت سیلک رود از این بازار دزدیده بود. با این حال، وزارت دادگستری نتوانست همان موقع این بیت کوین‌ها را بفروشد و ارزش آن‌ها حالا به 3 میلیارد دلار رسیده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی