ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اوپو تراشه های خود را تولید خواهد کرد
تکنولوژی

اوپو احتمالا در سال 2024 از یک تراشه موبایل رونمایی خواهد کرد

کمپانی اوپو در حال تلاش برای کاهش وابستگی به سایر شرکت‌ها در زمینه مدارهای الکترونیکی و محصولات مرتبط با آن است و اکنون گزارشات حاکی از آن هستند که شرکت مذکور قرار است در سال ...

آرش تهرانی
نوشته شده توسط آرش تهرانی | ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ | ۰۸:۳۰

کمپانی اوپو در حال تلاش برای کاهش وابستگی به سایر شرکت‌ها در زمینه مدارهای الکترونیکی و محصولات مرتبط با آن است و اکنون گزارشات حاکی از آن هستند که شرکت مذکور قرار است در سال آتی پردازنده کاربردی و در سال 2024 یک تراشه موبایل معرفی کند.

اگر اخبار بدست آمده از چین صحت داشته باشند، اوپو مشغول کار روی پردازنده کاربردی یا Application Processor خودش است که انتظار می‌رود طی سال 2023 روانه بازار شود و تولید انبوه آن نیز با استفاده از فرایند 6 نانومتری TSMC انجام خواهد شد.

در کنار این مورد اوپو همچنین مشغول ساخت تراشه موبایل (SoC) خودش هم هست که با پردازنده کاربردی مذکور و یک مودم یکپارچه خواهد شد. این تراشه نیز طبق اخبار اعلام شده طی سال 2024 رونمایی خواهد شد و تولید آن به وسیله فرایند 4 نانومتری TSMC صورت خواهد گرفت.

اوپو تراشه های خود را تولید خواهد کرد

چه اطلاعات دیگری از برنامه‌های آتی اوپو در دست است؟

گفتنی است که اوپو پیش از این نیز تجربه ساخت تراشه داشته و تاکنون تراشه «واحد پردازش عصبی» خود به نام MariSilicon X را هم تولید کرده است. لازم به ذکر است تراشه‌های NPU مدارهایی با بخش‌بندی دقیق هستند که سبب شتاب‌دهی به محاسبات حوزه آموزش ماشینی می‌شوند و با تقویت پردازش‌های گرافیکی و AI مصرف انرژی دستگاه را هم بهبود می‌بخشند.  

طبق اعلام این کمپانی تمامی موارد طراحی ظاهری یا رابط کاربری، معماری ساختاری، طراحی IP، معماری حافظه، طراحی کلی ARM CPU، الگوریتم و زنجیره تامین نوار برون (نتیجه نهایی فرایند طراحی مدارهای مجتمع یا بردهای مدار چاپی قبل ارسال برای ساخت) توسط تیم‌های بومی اوپو انجام شده‌اند که شامل گروه‌های طراحی، تایید دیجیتال و تیم یکپارچه‌سازی طراحی ساختار می‌شوند.

این SoC گوشی‌های هوشمند اوپو که انتظار می‌رود طی چند سال آتی معرفی شود احتمالا از لحاظ قدرتمند بودن قرابتی با محصولات کوالکام و مدیاتک ندارد. بدین ترتیب انتظار می‌رود اوپو تراشه‌های ساخت خودش را در ابتدا تنها برای مدل‌های ارزان قیمت و اقتصادی استفاده کند و سپس به تدریج آنها را در مدل‌های پرچمدارش به کار ببرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی