ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جدیدترین گزارش Speedtest: سرعت اینترنت ثابت و موبایل ایران کاهش پیدا کرده است

جدیدترین گزارش ماهانه اسپیدتست درباره وضعیت سرعت اینترنت جهان برای فوریه 2022 منتشر شد. طبق آمار ارائه شده در این گزارش، سرعت اینترنت ثابت و موبایل کشورمان در این ماه شاهد افت سرعت بوده و ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۷:۳۰

جدیدترین گزارش ماهانه اسپیدتست درباره وضعیت سرعت اینترنت جهان برای فوریه 2022 منتشر شد. طبق آمار ارائه شده در این گزارش، سرعت اینترنت ثابت و موبایل کشورمان در این ماه شاهد افت سرعت بوده و به ترتیب چهار و سه پله سقوط کرده‌اند.

بر اساس گزارش ماه فوریه Speedtest، متوسط سرعت اینترنت ثابت و موبایل جهان، نسبت به گزارش قبلی افزایش بسیار ناچیزی پیدا کرده است. طبق آمار ارائه شده، سرعت اینترنت موبایل در جهان از 29.60 مگابیت بر ثانیه در ماه ژانویه به 29.91 مگابیت بر ثانیه رسیده است.

سرعت اینترنت موبایل

از سوی دیگر، متوسط سرعت اینترنت ثابت جهان هم نسبت به گزارش قبلی که 56.89 مگابیت بر ثانیه بود، حالا به سرعت 60.76 مگابیت بر ثانیه رسیده است.

وضعیت سرعت اینترنت در ایران

سرعت اینترنت موبایل

اما وضعیت برای اینترنت موبایل ایران چگونه بوده است؟ طبق گزارش جدید اسپیدتست، سرعت اینترنت موبایل در ایران 22.42 مگابیت بر ثانیه ثبت شده که نسبت به گزارش قبلی (23.10 مگابیت بر ثانیه)، کاهش پیدا کرده است. همچنین جایگاه ایران در بین تمام کشورها سه پله سقوط کرده و به جایگاه 80 جدول بیشترین میزان سرعت اینترنت موبایل رسیده است.

سرعت اینترنت موبایل

در این بخش امارات متحده عربی و نروژ به ترتیب با میانگین سرعت 133.51 و 118.58 مگابیت بر ثانیه همچنان رتبه‌های اول و دوم را تصاحب کرده‌اند، اما کره جنوبی با رشد یک پله‌ای و ثبت سرعت 116.51 مگابیت بر ثانیه به رتبه سوم رسیده است. قطر و هلند هم رتبه‌های بعدی را در دست دارند.

سرعت اینترنت موبایل

از سوی دیگر، وضعیت اینترنت ثابت ایران هم روند نزولی داشته است. طبق داده‌های به دست آمده، سرعت اینترنت ثابت ایران در این گزارش 9.78 مگابیت بر ثانیه بوده که نسبت به گزارش قبلی (10.39 مگابیت بر ثانیه)، سقوط کرده است و حالا چهار پله پایین‌تر از قبل و در رتبه 145 جهان قرار دارد.

سرعت اینترنت موبایل

در سطح جهان، شیلی با دو پله صعود موفق شده سرعت 197.59 مگابیت بر ثانیه را به ثبت برساند و در رتبه اول قرار بگیرد. رتبه دوم همچنان در اختیار سنگاپور با سرعت 194.07 مگابیت بر ثانیه است و موناکو با میانگین سرعت 188.66 مگابیت بر ثانیه جای خود را با شیلی عوض کرده و به رتبه سوم رفته است. تایلند و دانمارک سایر اعضای پنج کشور برتر را تشکیل می‌دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • avvvvab
    avvvvab | ۲۳ فروردین ۱۴۰۱

    وزیر که میگه کندی نت شایعه است!
    و السلام

  • Pouya kian
    Pouya kian | ۲۳ فروردین ۱۴۰۱

    لیاقت این مردم با این کشور پر از ثروت این نیست...

مطالب پیشنهادی