ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ایلان ماسک توییتر
کسب و کار

ایلان ماسک با عدم ورود به هیئت مدیره توییتر، در پی خرید این شبکه اجتماعی است؟

با انصراف ایلان ماسک از حضور در هیئت مدیره توییتر، حالا به نظر می‌رسد که همه چیز برای اضافه کردن این شبکه اجتماعی پرطرفدار به امپراتوری بزرگ ثروتمندترین فرد دنیا آماده شده است. در حال ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۷:۰۰

با انصراف ایلان ماسک از حضور در هیئت مدیره توییتر، حالا به نظر می‌رسد که همه چیز برای اضافه کردن این شبکه اجتماعی پرطرفدار به امپراتوری بزرگ ثروتمندترین فرد دنیا آماده شده است. در حال حاضر شواهدی وجود دارد که می‌تواند احتمال خرید توییتر توسط ماسک را مطرح کند.

«پاراگ آگراوال»، مدیرعامل توییتر امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که ایلان ماسک صبح روز شنبه، یعنی همان روزی که قرار بود او رسما به عضویت هیئت مدیره این شرکت درآید، به وی گفته که از این تصمیم منصرف شده است. اگر ماسک کرسی هیئت مدیره را می‌پذیرفت، طبق قانون تا زمان تصدی این جایگاه و تا 90 روز بعد از ترک آن، نمی‌توانست مالک بیش از 14.9 درصد از سهام توییتر باشد.

مدیرعامل تسلا هفته گذشته با پرداخت مبلغی در حدود 3 میلیارد دلار 9.2 درصد از سهام این شبکه اجتماعی را خرید و به بزرگ‌ترین سهام‌دار آن تبدیل شد. این حرکت موجی از گمانه‌زنی را در خصوص آینده توییتر و تصمیمات بعدی ماسک به وجود آورد. یکی از تحلیل‌گران وال استریت به نام «دان بیلسون» در پستی مدعی شد که ایلان ماسک در سال 2018، یعنی زمانی که سعی داشت تسلا را به یک شرکت خصوصی تبدیل کند، به سراغ مشاوران دو شرکت «گلدمن ساکس» و «سیلور لیک» رفته بود.

ایلان ماسک

بیلسون تاکید داشت که ارتباط میان سیلور لیک و توییتر می‌تواند این نظریه را مطرح کند که ماسک می‌خواهد با خرید توییتر آن را به یک شرکت خصوصی تبدیل کند: «به خاطر داشته باشید که «ایگان دوربان» از سیلور لیک یکی از اعضای هیئت مدیره توییتر است. این رابطه حالا بیشتر قابل درک است، و فکر نمی‌کنیم که ایده خصوصی کردن توییتر از سوی ماسک و سیلور لیک قابل چشم‌پوشی باشد.»

در ذهن ایلان ماسک چه می‌گذرد؟

آگراوال یک روز بعد از انتشار خبر خرید سهام توییتر توسط ماسک اعلام کرد که از چند هفته پیش با مدیرعامل تسلا در حال گفتگو بوده و قرار است او را به هیئت مدیره شرکت بیاورد. موسس اسپیس ایکس هم در توییتی اظهار داشت که از همکاری با پاراگ و هیئت مدیره در طول ماه‌های آینده خوشحال خواهد شد.

حالا اگرچه نمی‌دانیم که چه چیزی دقیقا باعث شده ایلان ماسک از تصمیم خود برگردد، ولی به نظر می‌رسد که با نبود محدودیت مالکیت سهام، شرایط برای این چهره جنجالی هموارتر شده تا توییتر را به‌صورت کامل بخرد. با وجود این که ماسک قبلا مخالفت‌های شدیدی با این شبکه داشت و گفته بود منتقد سانسور آزادی بیان در این پلتفرم است، ولی شاید خرید این شرکت به او کمک کند تا تغییرات مدنظر خود را با فراغ بال بیشتری در توییتر اعمال کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی