ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

بازگشت کارمندان اپل به دفاتر کاری؛ ترکیبی از فعالیت حضوری و دورکاری

کارمندان اپل پس از دوره‌ طولانی دورکاری به دلیل همه‌گیری کرونا، بالاخره با تعهد حضور یک روز در هفته به دفاتر کاری بازمی‌گردند. حدود سه هفته بعد یعنی از تاریخ ۱۲ اردیبهشت‌ماه (دوم ماه مه) ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۱:۳۰

کارمندان اپل پس از دوره‌ طولانی دورکاری به دلیل همه‌گیری کرونا، بالاخره با تعهد حضور یک روز در هفته به دفاتر کاری بازمی‌گردند. حدود سه هفته بعد یعنی از تاریخ ۱۲ اردیبهشت‌ماه (دوم ماه مه) کارمندان موظف هستند دو روز کاری در هفته را به صورت حضوری در محل کار حاضر شوند.    

اپل بسیار مشتاق است تا کارمندان را به دفاتر کاری بازگرداند و چندین بار برای محقق ساختن این خواسته خود برنامه‌ریزی کرده است. با افزایش تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ این شرکت مجبور شد تغییراتی ایجاد کند و موضوع بازگشت کارمندان به دفاتر کاری را به تعویق بیندازد.

پیشتر نیز بلومبرگ گزارشی را منتشر کرده بود که بر اساس یادداشتی از سوی تیم کوک، مدیرعامل اپل نیروهای آمریکایی باید از تاریخ 22 فروردین حداقل یک روز در هفته به‌صورت حضوری در دفاتر حاضر شوند. تعداد روزها از 12 اردیبهشت دو برابر می‌شود و بعد از 2 خرداد هر کارمند در هر هفته باید سه روز حضوری به سر کار برود: دوشنبه‌ها، سه‌شنبه‌ها و پنج‌شنبه‌ها.

پیشتر با وجودی که این شرکت اعلام کرده بود کارمندان باید به دفاتر کاری بازگردند، ولی تاریخ بازگشت رسمی را مجددا برای مدت زمان نامعلومی به تعویق انداخت و اعلام کرد قبل از تصمیم‌گیری به بازگرداندن پرسنل به دفاتر کاری به آنها زودتر اطلاع‌رسانی می‌کند تا بتوانند برای این موضوع برنامه‌ریزی کنند.

دورکاری در شرکت‌های حوزه فناوری

با وجودی که برخی شرکت‌های فعال در حوزه فناوری گزینه قرارداد همیشگی دورکاری را برای برخی پرسنل خود پیاده‌سازی کرده‌اند، اپل چنین دیدگاهی ندارد و حتی در زمانی که بحران کرونا و همه‌گیری این بیماری به صورت جهانی نیز مطرح بود، اپل به وضوح اعلام کرد که کارمندان در نهایت باید به دفاترکاری بازگردند و قرار نیست برای همیشه به صورت دورکاری به فعالیت خود ادامه دهند.

«تیم کوک»، مدیر عامل اپل در ژوئن 2021 به کارمندان خود اعلام کرد: «در شرایطی که بسیاری از ما از یکدیگر دور بودیم، توانستیم دستاوردهای خوبی داشته باشیم. اما حقیقت این است که طی یک سال گذشته یک چیز اساسی در این میان مفقود شده است: همدیگر. مطمئنا تماس تصویری و برگزاری ویدیو کنفرانس فاصله بین ما را کم کرده، اما چیزهایی وجود دارد که به سادگی نمی‌توان آنها را به دست آورد.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی