ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مک جدید
تکنولوژی

اپل روی توسعه حداقل 9 مک جدید با تراشه M2 کار می‌کند

تقریبا دو سال پس از آنکه اپل اولین رایانه‌های مک با تراشه اختصاصی خود را معرفی کرد، حالا غول فناوری قصد دارد نسل بعدی تراشه‌های خود را برای دستگاه‌های مک معرفی کند. طبق گزارش بلومبرگ، ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۲:۳۰

تقریبا دو سال پس از آنکه اپل اولین رایانه‌های مک با تراشه اختصاصی خود را معرفی کرد، حالا غول فناوری قصد دارد نسل بعدی تراشه‌های خود را برای دستگاه‌های مک معرفی کند. طبق گزارش بلومبرگ، این شرکت در حال آزمایش حداقل 9 مدل مک جدید با تراشه M2 است.

«مارک گورمن» از بلومبرگ توضیح می‌دهد که این اطلاعات از طریق یادداشت‌های توسعه‌دهندگان به دست آمده است، زیرا ظاهرا اپل با استفاده از برنامه‌های شخص ثالث در حال آزمایش و تست رایانه‌های جدید خود است.

رایانه‌های مک جدید اپل

مک جدید

گورمن در این گزارش توضیح می‌دهد که شواهدی از وجود یک مک بوک ایر مجهز به پردازنده M2 با پردازشگر گرافیکی 10 هسته‌ای و همچنین یک مک بوک پرو سطح پایه M2 با مشخصاتی مشابه با نسخه قبلی‌اش را مشاهده کرده است. مک‌ بوک پروهای 14 و 16 اینچی نیز به همراه مک‌ مینی و مک پرو جدید از جمله دستگاه‌هایی هستند که ظاهرا قرار است به نسل بعدی سیلیکون اپل مجهز شوند.

در این گزارش، همچنین به یک مک‌ مینی با تراشه M1 پرو اشاره شده است که البته با وجود «مک استودیو» تصور عرضه آن به بازار کمی سخت به نظر می‌رسد.

گفته می‌شود که دستگاه‌های رده بالا دارای تراشه‌های M2 پرو و M2 مکس خواهند بود. M2 مکس دارای 12 هسته پردازنده و 38 هسته گرافیکی خواهد بود که در مقایسه با M1 مکس فعلی دو هسته پردازنده و شش هسته گرافیکی بیشتر خواهد داشت.

درباره زمان معرفی این دستگاه‌ها هنوز چیزی به صورت رسمی اعلام نشده است اما احتمالا زمان زیادی را نباید منتظر آن‌ها باشیم. بلومبرگ در گزارش خود قید می‌کند که «حداقل دو مک‌» ممکن است «در اواسط سال» معرفی شوند. در همین رابطه، اخیرا اعلام شده بود که کنفرانس WWDC 2022 اپل در تاریخ 16 تا 20 خرداد (6 تا 10 ژوئن) برگزار می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی