ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپل
تکنولوژی

اپل، متا را به دلیل دریافت کارمزد 50 درصدی پلتفرم‌های متاورسی «ریاکار» نامید

متا در گذشته چندین بار به کارمزد دریافتی اپل از توسعه‌دهندگان اپ استور خود واکنش نشان داده است و حالا نوبت به سازنده آیفون رسیده تا به کارمزد تقریبا 50 درصدی شرکت متعلق به «مارک ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۶:۰۰

متا در گذشته چندین بار به کارمزد دریافتی اپل از توسعه‌دهندگان اپ استور خود واکنش نشان داده است و حالا نوبت به سازنده آیفون رسیده تا به کارمزد تقریبا 50 درصدی شرکت متعلق به «مارک زاکربرگ» برای خریدهای انجام شده توسط پلتفرم متاورسی Horizon طعنه بزند و برنامه این شرکت را ریاکارانه بنامد.

اخیرا گزارشی منتشر شده بود که متا قصد دارد درآمدزایی در پلتفرم متاورسی Horizon را از طریق فروش آیتم‌های مجازی برای کاربران خود ممکن کند و اخیرا مشخص شده بود که این شرکت قصد دارد 47.5 درصد از خریدهای دیجیتال پلتفرم خود را به عنوان کارمزد دریافت کند که شامل 30 درصد هزینه‌های سخت افزاری و 17.5 درصد هزینه پلتفرم می‌شود.

واکنش اپل به کمیسیون دریافتی متا

اپل

«فرد سینز» سخنگوی اپل حالا به MarketWatch در واکنش به طرح متا می‌گوید که کارهای این شرکت ریاکارانه است و در حالی که از هزینه‌های پلتفرم اپل شکایت می‌کند، می‌خواهد حتی هزینه بیشتری از سازندگان خود دریافت کند. او گفت:

متا بارها و بارها سیاست اپل برای دریافت کارمزد 30 درصدی از توسعه‌دهندگان اپ استور را هدف قرار گرفته است و هر بار کسب و کارهای کوچک و سازندگان را به عنوان سپر بلا خود مورد استفاده قرار داده است. حالا متا قصد دارد، بیشتر از هر پلتفرم دیگری از سازندگان خود هزینه دریافت کند.

فیسبوک و مارک زاکربرگ، در گذشته چندین بار به کارمزد 15 تا 30 درصدی اپل برای اپ استور اشاره کرده و آن را اقدامی ضد رقابتی و انحصار می‌دانند.

از سویی دیگر زاکربرگ در سال 2020 اعلام کرده بود که فیسبوک می‌تواند تا سال 2023 رویدادهای آنلاین و سایر محصولات خود را به صورت رایگان برای سازندگان راه‌اندازی کند و همچنین متا برای آن‌ها کمیسیونی اعلام خواهد کرد که از 30 درصد دریافتی اپل و هر شرکت دیگری کمتر باشد. این کمیسیون کمتر هنوز اعلام نشده و حداقل درباره پروژه‌ها متاورسی متا، زاکربرگ در انجام وعده‌ها خود شکست خورده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی