ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ایلان ماسک
کسب و کار

24 ساعت دیوانه‌وار ایلان ماسک با توییتر: همه آنچه باید بدانید

طی روزهای گذشته «ایلان ماسک» به یکی از خبرسازترین افراد جهان تبدیل شده و این موضوع طی ۲۴ ساعته گذشته شدت گرفته است. ابتدا موضوع تبدیل شدن وی به یکی از بزرگ‌ترین سهامداران توییتر خبرساز ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۵:۳۰

طی روزهای گذشته «ایلان ماسک» به یکی از خبرسازترین افراد جهان تبدیل شده و این موضوع طی ۲۴ ساعته گذشته شدت گرفته است. ابتدا موضوع تبدیل شدن وی به یکی از بزرگ‌ترین سهامداران توییتر خبرساز شد و سپس پیشنهاد خرید ۱۰۰ درصد سهام این شبکه اجتماعی آنهم به صورت نقدی توجه همه را به خود جلب کرد.

توییتر به طرح پیشنهادی ایلان ماسک مبنی بر خرید این شبکه اجتماعی واکنش نشان داد ولی ساعاتی بعد ایلان ماسک مجددا حرف دیگری زد و گفت ممکن است نتواند واقعا توییتر را به ارزش ۴۳ میلیارد دلار خریداری کند. قضیه یه همین جا ختم نشد و تقریبا طی ۲۴ ساعت گذشته خبرهای مختلفی پیرامون این موضوع منتشر شد که در این مطلب قصد داریم مهم‌ترین آنها را مرور می‌کنیم.

تصمیم ایلان ماسک برای خرید توییتر

ایلان ماسک

روز گذشته خبر بسیار مهمی توسط خبرگزاری‌های معتبر منتشر شده که از تصمیم ایلان ماسک برای خرید کل سهام توییتر به صورت نقدی و ارزش 43 میلیارد دلار خبر می‌داد. طبق پرونده کمیسیون بورس و اوراق بهادار، ماسک ادعا کرده بود که توییتر تنها زمانی به پیشرفت مدنظر خود خواهد رسید که به یک شرکت خصوصی تبدیل شود.

در زمان اعلام این خبر، گفته شد که مدیرعامل تسلا قصد دارد هر سهام این شبکه اجتماعی را به ارزش 54.20 دلار خریداری کند که این مبلغ حدود 18 درصد از ارزش نهایی توییتر در روز چهارشنبه و پیش از فاش شدن پیشنهاد ماسک، بیشتر است. از سویی دیگر، این خبر باعث ریزش سهام توییتر شد و ارزش آن در روز پنجشنبه با کاهش 1.7 درصدی به حدود 45 دلار رسید. این موضوع نشان می‌دهد که معامله‌کنندگان نسبت به پیشنهاد ایلان ماسک شک دارند.

توییتر: هیئت مدیره پیشنهاد ایلان ماسک را به دقت بررسی می‌کند

به دنبال طرح پیشنهادی ایلان ماسک مبنی بر خرید ۱۰۰ درصد سهام توییتر، این شبکه اجتماعی اعلام کرد هیئت مدیره پیشنهاد ناگهانی و غیر الزام آور ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا را برای خرید ارزیابی خواهد کرد.

توییتر همچنین تایید کرد که پیشنهاد ایلان ماسک برای خرید این پلتفرم به ارزش 43.4 میلیارد دلار را دریافت کرده است و گفت ضمن بررسی این پیشنهاد، مسیری را طی می کند که به نفع توییتر و همه سهامداران آن باشد.

واکنش هیئت مدیره توییتر به پیشنهاد ایلان ماسک

ایلان ماسک

به گفته برخی از افراد نزدیک به موضوع، هیئت مدیره توییتر با برگزاری یک جلسه پیشنهاد ایلان ماسک برای خرید توییتر را بررسی کرده‌اند و ظاهرا چندان رضایتی نسبت به فروش سهام این شرکت به مدیرعامل تسلا ندارند. همچنین گفته می‌شود که آن‌ها قصد دارند از نوعی تاکتیک دفاعی به نام «قرص سمی» (poison pill) استفاده کنند که توانایی ایلان ماسک برای به دست آوردن غول شبکه‌های اجتماعی را به شدت محدود می‌کند.

اگر هیئت مدیره توییتر پیشنهاد آقای ماسک را رد کند، او می‌تواند پیشنهاد خود را مستقیما به سهامداران و نه هیئت مدیره ارائه کند. از سویی دیگر، اگر سهامداران توییتر پیشنهاد او که در حال حاضر 54.20 دلار برای هر سهم است را دوست داشته باشند، می‌توانند سهام خود را مستقیما به این میلیاردر بفروشند و به او اجازه دهند تا کنترل شرکت را در دست بگیرد.

در همین رابطه، ایلان ماسک چند ساعت پیش، نظرسنجی برای فالوورهای خود به اشتراک گذاشت که در توضیح آن آمده است: «خصوصی سازی توییتر با قیمت 54.20 دلار باید به عهده سهامداران باشد نه هیئت مدیره» و تاکنون 84 درصد از کاربران به آن رای مثبت داده‌اند.

ایلان ماسک: مطمئن نیستم واقعا بتوانم توییتر را بخرم

ایلان ماسک مدیرعامل تسلا ساعاتی پس از طرح پیشنهاد خرید توییتر به ارزش 43 میلیارد دلار، حالا می‌گوید مطمئن نیست واقعا بتواند این شبکه اجتماعی را خریداری کند.

وی در پاسخ به سوال «کریس اندرسون» از TED که از ماسک پرسیده آیا برنامه دیگری (پلن B) را در این موضوع دنبال می‌کند، ضمن تایید چنین رویکردی، از ارائه توضیحات بیشتر خودداری کرد.

وی علی رغم ثروت هنگفتی که دارد، اما دارایی‌های او نقد نیستند. به همین دلیل اگر چنین پیشنهادی عملی شود، بی‌شک بسیاری از تحلیلگران از این رویه متعجب می‌شوند. برخی تحلیلگران بازار پس از آنکه موضوع خرید توییتر مطرح شد، اعلام کردند شاید ایلان ماسک مجبور شود سهام تسلا را برای تامین مالی این تصاحب بفروشد.

ایلان ماسک از برنامه‌های خود برای توییتر می‌گوید

ایلان ماسک

در ادامه، ایلان ماسک با حضور در برنامه TED توضیح داد که توییتر باید «الگوریتم منبع باز» را به منظور ایجاد اعتماد و اطمینان برای کاربران خود فراهم کند. او همچنین اصرار دارد که برای کسب درآمد تصمیم به خرید توییتر نگرفته و قصد دارد یک پلتفرم عمومی مطمئن و قابل اعتماد برای همه ایجاد کند. در این کنفرانس، ماسک همچنین از پاسخ به این سوال که اگر هیئت مدیره توییتر پیشنهاد او را رد کند، چه کاری انجام می‌دهد خودداری کرد، اما به صورت غیرمستقیم نشان داد که برنامه جایگزینی برای آن دارد.

از ایلان ماسک به عنوان یکی از مرموزترین افراد شناخته شده یاد می‌شود و به همین دلیل دقیقا مشخص نیست که او چه برنامه‌هایی برای توییتر دارد. چند هفته قبل، او با خرید 9.2 درصد توییتر از سهام توییتر به بزرگترین سهامدار این شبکه اجتماعی تبدیل شد و از آن زمان تاکنون رابطه پیچیده و عمیقی را با آن آغاز کرده است. حتی «پاراگ آگراوال» مدیرعامل توییتر اعلام کرده بود که ماسک وارد هیئت مدیره خواهد شد اما ثروتمندترین فرد جهان از این تصمیم صرف‌نظر کرد.

ایلان ماسک، هم اکنون با بیش از 81 میلیون فالوور در توییتر، یکی از محبوب‌ترین اشخاص این شبکه اجتماعی محسوب می‌شود.

هنوز مشخص نیست موضوع خرید توییتر توسط ایلان ماسک به چه سرانجامی برسد و باید دید درنهایت این شبکه اجتماعی و مدیرعامل تسلا به چه نتیجه‌ای خواهند رسید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • peyman17
    peyman17 | ۲۶ فروردین ۱۴۰۱

    توییتر ارزششو نداره بخاطرش سهام تسلا رو بفروشه

مطالب پیشنهادی