ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فروش تراشه
تکنولوژی

فروش تراشه در سال 2022 با ثبت رکورد جدیدی به 427 میلیارد واحد می‌رسد

براساس پیش بینی IC Insights میزان فروش تراشه در سال جاری میلادی با رشد ۹.۲ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۱ به 427.7 میلیارد واحد خواهد رسید که رکوردی در فروش محسوب می‌شود. تقریبا تمام دستگاه‌های ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ | ۲۳:۳۰

براساس پیش بینی IC Insights میزان فروش تراشه در سال جاری میلادی با رشد ۹.۲ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۱ به 427.7 میلیارد واحد خواهد رسید که رکوردی در فروش محسوب می‌شود.

تقریبا تمام دستگاه‌های الکترونیکی از تراشه‌ها استفاده می‌کنند و با ظهور دستگاه‌های جدید، کاملا قابل انتظار است که در سال‌های آینده شاهد رشد بازار تراشه باشیم.

فروش تراشه

مقیاسه میزان رشد فروش تراشه با گذشته

برای مقایسه، این عدد 2.2 برابر بیشتر از تعداد تراشه‌ها عرضه شده سال 2010 و 44 برابر بیشتر از تعداد واحدهای فروخته شده در سال 1980 است. با این وجود، در مقایسه با 391.8 میلیارد تراشه عرضه شده در سال 2021، این عدد نشان دهنده رشد 9.2 درصدی سالانه است. از سویی دیگر، کارشناسان از 2021 به عنوان سال رونق یاد می‌کنند، زیرا عرضه تراشه رشد 22 درصدی را به همراه داشته است.

در مجموع برای بازار تراشه، 33 دسته اصلی تعریف شده که پیش‌بینی می‌شود تنها سه مورد از این دسته‌بندی محصولات با کاهش فروش مواجه شوند. در همین حال، IC Insights انتظار دارد 30 دسته دیگر در سال جاری رشد داشته باشند.

در همین حال، طی چند ماه گذشته، گزارش‌های نگران کننده متعددی منتشر شده که نشان می‌دهد موجودی تراشه‌ها در بازار مصرف‌کنندگان افزایش یافته که این امر در حالت کلی می‌تواند نشان دهنده کاهش تقاضا باشد. با این حال، بلومبرگ در گزارش جداگانه‌ای ادعا می‌کند که مدیران شرکت‌هایی مانند آنالوگ دیوایسس (Analog Devices)، مایکرون تکنولوژی (Micron Technology) و برودکام (Broadcom) با چنین چیزی موافق نیستند.

در نهایت باید اشاره کرد که هرچند فروش تراشه‌ها در طول سال‌های آینده به رشد خود ادامه خواهد داد، اما میزان رشد آن احتمالا کاهش پیدا می‌کند، زیرا IC Insights در گزارش خود پیش‌بینی کرده که نرخ رشد سالانه تراشه‌ها تا سال 2026 به 7 درصد سقوط پیدا خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی