ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

واکسن سینوفارم
علمی

آزمایش بالینی دو واکسن کرونا امیکرون سینوفارم به‌زودی آغاز می‌شود

شرکت سینوفارم در بیانیه‌ای اعلام کرد که مجوزهای لازم برای آغاز آزمایش‌های بالینی دو واکسن مخصوص ویروس کرونا امیکرون را در هنگ کنگ دریافت کرده است. این آزمایش‌ها قرار است ایمنی واکسن‌های بهبودیافته و توانایی ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۵:۰۰

شرکت سینوفارم در بیانیه‌ای اعلام کرد که مجوزهای لازم برای آغاز آزمایش‌های بالینی دو واکسن مخصوص ویروس کرونا امیکرون را در هنگ کنگ دریافت کرده است. این آزمایش‌ها قرار است ایمنی واکسن‌های بهبودیافته و توانایی آن‌ها در ایجاد واکنش مناسب در بدن افرادی را بررسی کند که قبلا دو یا سه دوز واکسن زده بودند.

به گزارش بلومبرگ، شرکت گروه ملی بیوتک چین که از زیرمجموعه‌های شرکت دولتی سینوفارم به حساب می‌آید، در خبری در صفحه وی‌چت خود اعلام کرد که به‌زودی آزمایش‌های بالینی دو واکسن غیرفعال امیکرون را در هنگ کنگ آغاز می‌کند. این دو واکسن به‌صورت مشترک توسط گروه ملی بیوتک و موسسه محصولات بیولوژی ووهان ساخته شده‌اند.

سینوفارم قبلا اعلام کرده بود که نسل دوم واکسن پروتئین نوترکیب این شرکت هم برای انجام آزمایش‌های بالینی از پکن تاییدیه گرفته است. این واکسن جدید حتی از سوی امارات متحده عربی مجوز اضطراری دریافت کرده تا به عنوان دوز تقویتی به شهروندان تزریق شود و سطح ایمنی بدن افراد را در مقابل جدیدترین سویه کووید-19 ارتقا دهد.

واکسن سینوفارم

واکسن جدید سینوفارم ایستادگی بهتری در برابر امیکرون دارد

پیش‌تر مطالعات گروهی از محققان چینی نشان داده بود که دوز تقویتی واکسن اصلی شرکت سینوفارم در برابر سویه امیکرون اثر خنثی‌کنندگی کمتری دارد. جهش‌های پرشمار این واریانت باعث شد بسیاری از شرکت‌های داروسازی به دنبال تولید نسخه‌های جدیدی از واکسن‌های خود بروند و واکسن‌هایی بسازند که در برابر امیکرون موثرترند. این سویه اگرچه قدرت سرایت بسیار بیشتری دارد اما ظاهرا نسبت به سویه دلتا کشندگی کمتری داشته و تهدید آن کمتر شده است.

چین در حال حاضر با بدترین موج ویروس کرونا در دو سال اخیر روبرو است. شمار مبتلایان جدید به این بیماری در این کشور در روز جمعه به 24,680 نفر رسید. شهر شانگهای که به عنوان یکی از هاب‌های اقتصادی مهم این کشور محسوب می‌شود، به تنهایی در 24 ساعت گذشته بیش از 23,500 مورد ابتلای جدید را گزارش کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی