ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کرونا در چین
علمی

چین از بالاترین میزان ابتلای روزانه به کرونا در دو سال گذشته خبر داد

چین اعلام کرد که دیروز مجموع تعداد مبتلایان روزانه کرونا در این کشور به 13,287 نفر رسید که بالاترین رقم از ماه فوریه 2020 است. اکثر مبتلایان در استان «جیلین» در شمال شرق این کشور ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۳:۳۰

چین اعلام کرد که دیروز مجموع تعداد مبتلایان روزانه کرونا در این کشور به 13,287 نفر رسید که بالاترین رقم از ماه فوریه 2020 است. اکثر مبتلایان در استان «جیلین» در شمال شرق این کشور و هاب اقتصادی شانگهای تشخیص داده شده‌اند.

به گزارش رویترز، چین می‌گوید شمار مبتلایان تایید شده در روز شنبه 1506 و در جمعه 2129 نفر بود. ولی این کشور مبتلایان بی‌علامت را در آمارهای تایید شده خود نمی‌آورد. تعداد این افراد در روز شنبه 11,781 نفر بود، بنابراین مجموع آمار مبتلایان به همان عدد 13,287 نفر می‌رسد. آمار مبتلایان بی‌علامت در روز جمعه نیز 7,869 نفر بود.

جیلین و شانگهای با بیشترین آمار مبتلایان در چین

از میان مبتلایان تایید شده، 956 نفر از جیلین و 438 نفر از شانگهای تشخیص داده شده‌اند. یکی از مقامات بهداشت شانگهای اعلام کرده که این شهر امروز قرار است از جمعیت 25 میلیون نفری خود تست سراسری آنتی‌ژن و فردا تست اسید نوکلئیک بگیرد. «وو شیانیو»، عضو کمیسیون سلامت شانگهای می‌گوید: «هدف اصلی ما حذف کامل نقاط ریسک و زنجیره سرایت است تا بتوانیم در سریع‌ترین زمان ممکن جلوی گسترش همه‌گیری را بگیریم.»

کرونا چین

شانگهای با قرنطینه دو مرحله‌ای سعی داشته جلوی گسترش موج جدید کرونا را بگیرد. این شهر ابتدا از کارخانه‌ها خواست فعالیت‌های خود را متوقف کنند، سپس با کنترل‌های شدید در بنادر سعی در مدیریت بحران داشت. البته گروه بنادر شانگهای می‌گوید فعالیت در این بنادر به شکل پایدار و منظم در حال انجام است.

چین از حدود 20 روز پیش دوباره با موج جدیدی از ویروس کرونا روبرو شد که بدترین موج در دو سال اخیر لقب گرفت. این کشور از همان ابتدا دست به قرنطینه شدید شهرها زد تا شرایط را تحت کنترل بگیرد. به دنبال این اتفاق قیمت سهام سازندگان واکسن بالا رفت چون عده‌ای معتقد بودند که جهان به دوزهای بیشتری از واکسن کرونا نیاز پیدا خواهد کرد. افزون بر این، چین اواخر اسفند پس از یک سال دوباره از اولین مورد مرگ بر اثر کووید-19 خبر داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی