ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رئیس رگولاتوری
فناوری ایران

رگولاتوری: بسته‌های اینترنت ارزان قیمت حذف شده، بسته‌هایی غیر قانونی بودند

رئیس رگولاتوری در واکنش به تغییر و حذف بسته‌های اینترنت ارزان‌قیمت اظهار داشت اپراتور‌ها برخی بسته‌های ارزان‌قیمت خود را که زیر قیمت کف و غیرقانونی ارائه می‌کرده‌اند، حذف کرده‌اند. به گفته وی این بسته‌ها طی ...

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۸:۱۶

رئیس رگولاتوری در واکنش به تغییر و حذف بسته‌های اینترنت ارزان‌قیمت اظهار داشت اپراتور‌ها برخی بسته‌های ارزان‌قیمت خود را که زیر قیمت کف و غیرقانونی ارائه می‌کرده‌اند، حذف کرده‌اند. به گفته وی این بسته‌ها طی سه سال گذشته در راستای تنبیه اپراتورها عرضه می‌شده و اکنون زمان این تنبیه به پایان رسیده است.

«صادق عباسی شاهکوه»، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گفتگو با صدا و سیما در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر قیمت بسته‌های اینترنتی تغییر کرده است، چرا اپراتور‌ها به‌صورت شفاف اطلاع‌رسانی نمی‌کنند، گفت:

«البته ما در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بیانیه‌ای دادیم و شفاف اعلام کردیم، این در حالی است که مصوبه جدیدی نبوده است که بخواهیم اطلاع‌رسانی کنیم، اما بااین‌وجود اطلاع‌رسانی کردیم.»

وی مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات را برای بخش خصوصی دانست و با تاکید بر لزوم آزادی عمل جهت رقابت، اظهار داشت بسته‌هایی که در حال حاضر حذف شده‌اند، اکثرا بسته‌هایی هستند که زیر کف قیمت ارائه شده و قانونا از همان ابتدا هم نباید این بسته‌ها عرضه می‌شدند.

معاون وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه بسته‌های اینترنت زیر کف قیمت‏، بازار رقابت را به هم می‌زند، افزود:

«اگر اپراتوری بخواهد بالاتر از سقف قیمت‌گذاری کند، بلافاصله می‌خواهیم به زیر قیمت سقف برگرداند، اما اگر پایین‌تر از قیمت مصوب کف، بخواهند قیمت‌گذاری کنند، نمی‌گوییم بالای کف قیمت بروند، اما، چون قیمت زیر کف، بازار رقابت را به هم می‌زند از آن‌ها می‌خواهیم، حالا که زیر کف قیمت داده‌اند، سه سال این قیمت را ادامه دهند.»

او قیمت‌های اخیر بسته‌ها را در واقع اعمال این سه سال تنبیه اپراتور‌ها عنوان کرد و اظهار داشت هم اکنون زمان این تنبیه به پایان رسیده است: «در حال حاضر ما شاهد بودیم برخی اپراتور‌ها بسته‌های زیر کف را از فهرست بسته‌های خود حذف کردند. درباره بسته‌های اینترنتی، هم اکنون با حذف بسته‌های ارزان‌قیمت مواجهیم، اما بسته گران قیمتی ارائه نشده است. البته قبول داریم که حذف همین بسته‌های ارزان‌قیمت هم هزینه مردم را افزایش می‌دهد.»

به گفته شاهکوه در مسیر بررسی‌ها یکی از اپراتور‌های ثابت یک مورد تاییدیه سازمان را رعایت نکرد که بلافاصله به قیمت سابق برگردانده شده و بقیه تغییرات در چهارچوب مصوبه بوده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی