ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ساخت دیوارهای یک خانه 185 متری با چاپگر سه‌بعدی تنها در 8 روز [تماشا کنید]

یک استارتاپ حوزه ساخت‌وساز که Icon نام دارد از خانه لوکسی با متراژ بیش از 185 متر مربع رونمایی کرد که دیوارهای آن در عرض هشت روز توسط یک چاپگر سه بعدی ساخته شده‌اند. Icon ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ | ۲۳:۵۹

یک استارتاپ حوزه ساخت‌وساز که Icon نام دارد از خانه لوکسی با متراژ بیش از 185 متر مربع رونمایی کرد که دیوارهای آن در عرض هشت روز توسط یک چاپگر سه بعدی ساخته شده‌اند.

Icon در این تلاش موفق شد خانه لوکسی که House Zero نام دارد را در عرض 9 ماه بسازد. با این وجود، نقطه قوت اصلی این پروژه استفاده از چاپگر سه بعدی بوده که دیوارهای خانه را تنها در یک هفته کامل کرده است. در مجموع، استارتاپ مستقر در آستین، تگزاس با پروژه خود نشان می‌دهد که در آینده خانه‌ها می‌توانند با سرعت بسیار بالاتری ساخته شوند.

مزایای استفاده از چاپگر سه بعدی در خانه‌سازی

بسیاری از علاقه‌مندان به صنعت چاپ سه‌بعدی، از این فرآیند به عنوان یک راه‌حل مناسب برای بحران‌های کمبود مسکن یا مقرون به صرفگی یاد کرده‌اند.

هرچند این فناوری جزو موارد نسبتا پویا محسوب می‌شود، اما در حال حاضر ده‌ها شرکت از سراسر جهان شروع به فراگیری تخصص لازم برای خانه‌سازی با استفاده از آن کرده‌اند. از جمله این شرکت‌ها می‌توان به Icon اشاره کرد که از سیستم چاپگر بسیار بزرگ Vulcan و بتن اختصاصی و مستحکم خود برای چاپ دیوارهای خانه خود استفاده کرده است.

گفته می‌شود این سیستم چاپ در یک ثانیه می‌تواند 12 تا 25 سانتی‌متر از دیوار را تولید کند که در مقایسه با شیوه‌های سنتی ساخت دیوار پیشرفت کاملا قابل توجهی محسوب می‌شود. این دیوارها ماندگاری طولانی دارند و در برابر شرایط آب و هوایی بد و همچنین بلایای طبیعی مقاومت خود را حفظ می‌کنند.

به این نکته هم باید توجه داشت که این چاپگر خودکار همچنین از مواد و نیروی کار کمتری استفاده می‌کند، بنابراین پیشنهاد مقرون به صرفه‌تری برای مشتریان محسوب می‌شود.

Icon چاپ دیوارهای این خانه را در ماه مه 2021 آغاز کرد. با وجود مشکلات آب و هوایی و سخت‌افزاری پیش آمده، دیوارها پس از گذشت هشت روز در حالی ساخته شدند که چاپگرها بین 16 تا 18 ساعت در روز کار می‌کردند. «جیسون بالارد»، مدیرعامل این شرکت ادعا کرده که ساخت دیوارها در روش‌های سنتی، هفته‌ها طول خواهد کشید.

اما صرفه‌جویی در زمان تنها نکته مثبت استفاده از چاپگر سه‌بعدی نبوده، زیرا با این فناوری سازندگان می‌توانند در طراحی‌های خود از عناصر خاصی استفاده کنند. به عنوان مثال دیوارهای House Zero به شکلی منحنی ساخته شده‌اند که ایجاد آن بدون چاپگر بسیار دشوار است.

پس از کامل شدن فرآیند ساخت دیوارها، سایر اجزای خانه مانند لوله‌کشی و نصب پنجره در فوریه 2022 به پایان رسید

به گفته بالارد، در حال حاضر از سیستم چاپ آن‌ها می‌توان فقط برای ساخت دیوار استفاده کرد. با این وجود Icon قصد دارد در آینده ساخت تمام اجزای خانه را به صورت خودکار انجام دهد که می‌تواند هزینه‌های ساخت‌ساز را به طور چشمگیری کاهش دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی