ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بررسی سامسونگ گلکسی A33 5G

بررسی سامسونگ گلکسی A33 5G

سامسونگ به‌عنوان بزرگ‌ترین فروشنده موبایل در ایران و جهان، سهم قابل توجهی از بازار میان‌رده‌ها را در اختیار دارد. گلکسی A33 5G یکی از جدیدترین میان‌رده‌های این شرکت است که حدود یک ماه قبل به‌شکل رسمی معرفی شده و اکنون به بازار ایران راه یافته است. این گوشی با چیپ جدید سامسونگ یعنی اکسینوس ۱۲۸۰ در کنار دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی می‌تواند به یکی از بهترین میان‌رده‌های بازار ایران تبدیل شود.

سامسونگ گاهی اوقات در میان‌رده‌های سری A تصمیمات عجیبی می‌گیرد. سال گذشته گلکسی A32 با صفحه سوپر امولد فول اچ‌دی ۹۰ هرتزی و دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی معرفی شد و مورد استقبال قرار گرفت. مدل 5G این گوشی در هر دو زمینه به عقب باز گشت و با صفحه ال‌سی‌دی ۶۰ هرتزی اچ‌دی و دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی معرفی شد. حالا گلکسی A33 5G که فعلا مدل معمولی (LTE) ندارد، با صفحه سوپر امولد فول اچ‌دی ۹۰ هرتزی و دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی ترکیبی از دو مدل نسل قبل محسوب می‌شود.

تصمیم عجیب دیگر سامسونگ این است که گلکسی A33 5G و گلکسی A53 5G هر دو از چیپ اکسینوس ۱۲۸۰ استفاده می‌کنند و توان پردازش یکسانی دارند. اگرچه هنوز گلکسی A53 5G را در دیجیاتو بررسی نکرده‌ایم اما به نظر می‌رسد ویژگی‌های مشترک زیادی با گلکسی A33 5G داشته باشد و این موضوع، برتری خانواده گلکسی A5x را زیر سؤال می‌برد.

به هر حال گلکسی A33 5G طی روزهای آتی با گارانتی داریا همراه و قیمت حدودی ۹ میلیون تومان برای مدل ۸/۱۲۸ گیگابایتی وارد بازار ایران خواهد شد. در ادامه مشخصات اصلی آن را می‌بینید.

مشخصات سامسونگ گلکسی A33 5G

  • بدنه و فریم از جنس پلی‌کربنات
  • وزن ۱۸۶ گرم
  • نمایشگر ۶.۴ اینچی سوپر امولد با رزولوشن فول اچ‌دی و نرخ رفرش ۹۰ هرتزی
  • چیپ اکسینوس ۱۲۸۰ با پردازنده ۸ هسته‌ای
  • ۶/۸ گیگابایت حافظه رم
  • ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی
  • دوربین اصلی چهارگانه با سنسور واید ۴۸ مگاپیکسلی و لرزشگیر اپتیکال
  • دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی
  • باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی
  • پشتیبانی از شارژ سریع ۲۵ واتی
  • قیمت حدود ۹ میلیون تومان برای مدل ۸/۱۲۸ گیگابایتی

بررسی سامسونگ گلکسی A33 5G

تماشای ویدیو از یوتوب

تماشای ویدیو از آپارات

طراحی و کیفیت ساخت

بررسی سامسونگ گلکسی A33 5G

زبان طراحی گلکسی A33 5G از مدل‌های قبل فاصله گرفته و به گلکسی A52 نزدیک شده است. برخلاف دوربین‌های گلکسی A32 که هرکدام بیرون‌زدگی اختصاصی داشتند، در میان‌رده جدید سامسونگ ماژول دوربین گوشی با شیب ملایم و به‌شکل یکپارچه به پنل پشتی می‌پیوندد. بنابراین تشخیص گلکسی A33 5G و سه مدل خانواده گلکسی A52 از نمای پشت کار ساده‌‌ای نیست.

گلکسی A33 5G طراحی بسیار مینیمال، ساده و البته زیبایی دارد. فریم پلاستیکی گوشی در تمام رنگ‌ها با بدنه هم‌رنگ است و با پوشش مات، مقاومت مناسبی در برابر اثر انگشت و چربی دارد. به‌جز رنگ مشکی که به دست ما رسیده و انتخاب اول بسیاری از کاربران محسوب می‌شود، می‌توانید این گوشی را در رنگ‌های سفید، آبی و طلایی -یا به قول سامسونگ، هلویی- نیز بخرید.

نمایشگر گلکسی A33 5G کاملاً تخت است و فریم پهن گوشی نیز انحنای اندکی دارد. فریم پهن گوشی در دست سر نمی‌خورد و نمایشگر را در برابر ضربات محافظت می‌کند. بنابراین به‌نظر می‌رسد با گوشی مقاومی روبرو باشیم. پوشش گوریلا گلس ۵ شیشه روی نمایشگر ویژگی قابل توجهی برای یک میان‌رده است اما طبق تجربه من، تأثیر زیادی روی خش افتادن نمایشگر ندارد. گواهی IP67 نگرانی شما از ورود آب و گرد و غبار به گوشی را تا حد زیادی برطرف می‌کند. جالب این‌که سامسونگ برای نخستین بار این ویژگی را به سری A3x آورده تا فاصله این گوشی با سری A5x کمتر شود.

از دیگر ویژگی‌های جالب این گوشی میان‌رده می‌توان به حسگر اثر انگشت اپتیکال زیر نمایشگر اشاره کرد که برخلاف انتظار، دقت و سرعت مناسبی نیز دارد. اما ناراحت‌کننده‌ترین تصمیم سامسونگ در مورد گلکسی A33 5G حذف جک هدفون است که بسیاری از کاربران را به دردسر خواهد انداخت.

نمایشگر

بررسی سامسونگ گلکسی A33 5G

نمایشگر گلکسی A33 5G نسبت به نسل قبل یعنی گلکسی A32 5G پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته است. در حالی که مدل سال گذشته به صفحه ال‌سی‌دی ۶۰ هرتزی با رزولوشن اچ‌دی مجهز شده بود، حالا شاهد صفحه سوپر امولد ۹۰ هرتزی فول اچ‌دی (۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل) هستیم که کیفیت بسیار خوبی دارد. ناگفته نماند که گلکسی A32 معمولی صفحه سوپر امولد ۹۰ هرتزی فول اچ‌دی داشت.

اگرچه صفحه ۹۰ هرتزی این گوشی به اندازه پنل‌های ۱۲۰ هرتزی دیگر میان‌رده‌های سامسونگ روان نیست اما تفاوت محسوسی با صفحه‌های ۶۰ هرتزی استاندارد دارد و قطعاً رضایت شما را جلب خواهد کرد. کیفیت این نمایشگر نیز دست کمی از مدل‌های مختلف گلکسی A52 ندارد. کنتراست بالا، رنگ‌های شاداب اما طبیعی و زاویه دید کامل از ویژگی‌های تصویر نمایشگر این گوشی هستند. حداکثر روشنایی نمایشگر گلکسی A33 5G نیز برای استفاده در تمام شرایط کافی به‌نظر می‌رسد. من حتی زیر تابش مستقیم خورشید نیز بدون بدون مزاحمت توانستم از این گوشی استفاده کنم.

بررسی سامسونگ گلکسی A33 5G

نمایشگر گلکسی A33 5G امکان تنظیم پویای نرخ رفرش را ندارد. بنابراین اگر گزینه High را از منوی تنظیمات Motion Smoothness انتخاب کنید، همیشه روی حالت ۹۰ هرتزی کار می‌کند، مگر در برنامه‌های خاصی مثل دوربین یا مپس و بعضی اپ‌ها و بازی‌های دیگر. فقدان قابلیت تنظیم پویای نرخ رفرش می‌تواند تأثیر منفی زیادی روی مصرف باتری داشته باشد.

نرم‌افزار و رابط کاربری

بررسی سامسونگ گلکسی A33 5G

گلکسی A33 5G با سیستم‌عامل اندروید ۱۲ و رابط‌کاربری OneUI 4.1 وارد بازار شده که جدیدترین ترکیب نرم‌افزاری سامسونگ محسوب می‌شود. آپدیت امنیتی گوشی هم به ۱ فوریه ۲۰۲۲ برمی‌گردد. مهم‌تر از این، وعده سامسونگ برای آپدیت ۴ ساله اندروید و آپدیت ۵ ساله امنیتی برای این گوشی است که گلکسی A33 5G را به یکی از بهترین گوشی‌های میان‌رده بازار برای استفاده درازمدت تبدیل می‌کند. در واقع میان‌رده‌های جدید سامسونگ پابه‌پای پرچمداران این شرکت از نظر نرم‌افزاری پشتیبانی می‌شوند.

طراحی نسل جدید رابط‌کاربری OneUI سبک و سیاق مدرن و آراسته‌‌ای دارد و احتمالاً با سلیقه بسیاری از کاربران جور درمی‌آید. البته تفاوت‌های One UI 4.1 در مقایسه با نسل قبل چندان چشمگیر نیست و باید تفاوت را در جزئیات جستجو کنید.

بررسی سامسونگ گلکسی A33 5G

یکی از ویژگی‌های جدید اندروید ۱۲ پالت‌های رنگی است که با استفاده از آن می‌توانید رنگ‌های غالب رابط کاربری را بر اساس رنگ پس‌زمینه تغییر دهید. در صورت تمایل شما این تغییر رنگ روی آیکن‌ها نیز اعمال می‌شود اما طبق تجربه من، نتیجه خوبی نخواهد داشت و بهتر است این گزینه را انتخاب نکنید.

ویژگی نمایشگر همیشه روشن (AOD) مطابق انتظار در این گوشی حضور دارد. شما می‌توانید شخصی‌سازی‌های متعددی را در تم نمایشگر همیشه روشن این گوشی اعمال کنید که البته در مقایسه با نسل‌های قبلی کمی ساده‌تر شده است. این موضوع شامل حال صفحه قفل و صفحه اصلی رابط‌کاربری نیز می‌شود و می‌توانید آن‌ها را طبق سلیقه خود تغییر دهید.

سامسونگ تنها روی ظاهر و بهبود قابلیت‌های نسخه جدید OneUI تمرکز نکرده، بلکه اقدامات مهمی را در بخش حریم خصوصی انجام داده است. شما با رفتن به تنظیمات OneUI 4.1 با داشبورد حریم خصوصی تغییر یافته و باز طراحی شده مواجه می‌شوید. استفاده از داشبورد حریم خصوصی به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید به سادگی روی دسترسی برنامه‌های مختلف در گوشی خود نظارت داشته باشید. مثلاً می‌توانید سابقه برنامه‌ها در استفاده از دوربین، میکروفن، موقعیت مکانی و مواردی از این قبیل را بررسی کنید.

به‌طور کلی می‌توان از بخش نرم‌افزار گلکسی A33 5G رضایت کامل داشت؛ چرا که رابط‌کاربری OneUI 4.1 تمام امکاناتی را که نیاز دارید در اختیار شما می‌گذارد، از حریم خصوصی شما محافظت می‌کند و تا سال‌ها می‌توانید از پشتیبانی نرم‌افزاری سامسونگ مطمئن باشید.

سخت‌افزار و کارآیی

بررسی سامسونگ گلکسی A33 5G

اکسینوس ۱۲۸۰ جدیدترین چیپ میان‌رده سامسونگ است که با فناوری ۵ نانومتری ساخته شده و از پردازنده ۸ هسته‌ای با ترکیب ۲ هسته قدرتمند ۲.۲۴ گیگاهرتزی کورتکس A78 و ۶ هسته کم‌مصرف ۲.۰ گیگاهرتزی کورتکس A55 بهره می‌برد. وظیفه پردازش گرافیکی بر عهده Mali-G68 قرار دارد. ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی نیز این چیپ را همراهی می‌کنند، ضمن این‌که امکان افزایش فضای ذخیره‌سازی تا ۱ ترابایت با استفاده از کارت حافظه نیز وجود دارد.

برای ارزیابی توان سخت‌افزاری این گوشی ابتدا سراغ ابزارهای بنچمارک اصلی یعنی آنتوتو، گیک‌بنچ، پی‌سی مارک و تری‌دی مارک رفتیم که نتایج به‌دست آمده را در ادامه می‌بینید.

نتیجه بنچمارک آنتوتو گلکسی A33 5G در مقایسه با دو مدل نسل قبل یعنی گلکسی A32 و گلکسی A32 5G تقریبا دو برابر شده است. جالب این‌که این گوشی در اکثر تست‌های سخت‌افزاری حتی از گلکسی A52 و گلکسی A52 5G نیز بهتر عمل می‌کند اما به گلکسی A52s 5G نمی‌رسد. بنابراین با گوشی قدرتمندی در این رده روبرو هستیم که توانایی اجرای تمام اپ‌ها و اکثر بازی‌های روز را دارد.

همان‌طور که در تست پایداری تری‌دی مارک می‌بینید، چیپ اکسینوس ۱۲۸۰ با فناوری ساخت ۵ نانومتری عملکرد فوق‌العاده‌ای در زمینه مدیریت حرارت دارد و حتی پس از نیم ساعت تست سنگین گرافیکی، خم به ابرو نمی‌آورد.

گوشی‌های جدید سامسونگ قابلیتی به‌نام RAM Plus دارند که مقداری از حافظه داخلی گوشی را به‌عنوان حافظه رم مجازی در اختیار سیستم‌عامل قرار می‌دهد. در گلکسی A33 5G می‌توانید بین ۲ تا ۶ گیگابایت حافظه رم مجازی را به ۶ گیگابایت رم اصلی گوشی اضافه کنید اما این کار، هیچ تأثیری روی نتایج بنچمارک ندارد. رم مجازی صرفا به شما کمک می‌کند تا هنگام اجرای هم‌زمان برنامه‌های متعدد و جابجایی بین آنها، تجربه روان‌تری داشته باشید.

تجربه گیمینگ با گلکسی A33 5G

بررسی سامسونگ گلکسی A33 5G

من بازی‌های مختلفی را روی گلکسی A33 5G نصب کردم تا توانایی این گوشی را برای علاقه‌مندان به بازی‌های موبایلی بسنجم. نتیجه اجرای بعضی از بازی‌ها را در ادامه می‌بینید.

  • آلتو ادیسه و آلتو ادونچر: این دو بازی نه‌چندان سنگین روی حالت ۹۰ هرتزی و با نرخ فریم میانگین ۸۰ اجرا می‌شوند. اجرای این دو بازی فشار زیادی به سخت‌افزار گوشی وارد نمی‌کند.
  • سونیک دش: این بازی نه‌چندان سنگین روی حالت ۹۰ هرتزی با نرخ فریم میانگین ۴۵ و بدون لگ اجرا می‌شود و هنگام اجرای آن شاهد داغ شدن گوشی نیستیم.
  • کال آو دوتی موبایل: این بازی روی حالت ۶۰ هرتزی اجرا می‌شود و حداکثر تنظیمات گرافیکی Medium را در اختیار شما می‌گذارد. در این شرایط، بازی با میانگین نرخ فریم ۵۰ اجرا شده و حتی در صحنه‌های شلوغ نیز دچار افت فریم یا لگ نمی‌شود.
  • آسفالت ۹: این بازی روی حالت ۶۰ هرتزی اجرا می‌شود اما حداکثر نرخ فریم بازی روی ۳۰ قفل شده و گزینه ۶۰ فریم در منوی تنظیمات آن فعال نیست. در چنین شرایطی می‌توانید بازی را با نرخ فریم میانگین ۲۶ اجرا کنید. هنگام اجرای این بازی با لگ و افت فریم مواجه هستیم که البته بیشتر به خود بازی مربوط است.

با توجه به عملکرد بسیار خوب گلکسی A33 5G حین اجرای بازی‌ها می‌توان این گوشی را به‌عنوان یکی از گزینه‌های اقتصادی برای گیمرها در نظر گرفت. البته شیائومی معمولا سخت‌افزار قوی‌تری را به‌ازای قیمت در اختیار شما می‌گذارد و باید دید میان‌رده جدید سامسونگ با چه قیمتی وارد بازار ایران می‌شود.

یکی دیگر از ویژگی‌های رقابتی گلکسی A33 5G اسپیکر استریو قدرتمند آن است که از ترکیب اسپیکر اصلی در لبه پایینی و بلندگوی مکالمه تشکیل شده است. طبیعتا اسپیکر اصلی قدرت بیشتر و کیفیت بالاتری دارد و به همین دلیل اگر گوشی را به‌شکل افقی در دست بگیرید، صدای متوازنی را نخواهید شنید اما هنگام اجرای بازی‌هایی نظیر کال آو دوتی موبایل، تجربه قابل قبولی خواهید داشت.

دوربین

بررسی سامسونگ گلکسی A33 5G

ترکیب دوربین‌های گلکسی A33 5G تفاوتی با نسل قبل یعنی گلکسی A32 5G ندارد. در این گوشی شاهد دوربین واید ۴۸ مگاپیکسلی، دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی، دوربین ماکرو ۵ مگاپیکسلی و دوربین عمق‌سنج ۲ مگاپیکسلی هستیم. دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی نیز این مجموعه را تکمیل می‌کند. نکته مهم این است که سامسونگ لرزشگیر اپتیکال را به دوربین اصلی میان‌رده‌هایش نیز آورده تا برتری بیشتری نسبت به رقبا داشته باشد.

دوربین واید گلکسی A33 5G در شرایط نوری ایده‌آل کیفیت مناسبی دارد اما فوق‌العاده نیست. این دوربین تصاویری با رنگ‌های شاداب و جزئیات کافی ثبت می‌کند که از نظر کنتراست و بازه دینامیکی هم در سطح مطلوبی قرار دارند. با این حال اگر تصاویر را بزرگ کنید، می‌بینید که بخش‌های زیادی از جزئیات از دست می‌رود و ردپای نویز در اکثر شرایط دیده می‌شود. گاهی اوقات نیز قابلیت HDR به‌درستی عمل نمی‌کند و بخش‌هایی از تصویر با نوردهی بیش از حد، می‌سوزد.

این دوربین در محیط تاریک نیز عملکرد قابل قبولی دارد و حتی کمی بهتر از انتظار عمل می‌کند. تصاویر این دوربین از نظر غنای رنگ و کنتراست، رضایت‌بخش هستند و اگر عکس‌ها را بزرگ نکنید، جزئیات هم کافی به‌نظر می‌رسند. البته ردپای نویز در تمام تصاویر دیده می‌شود. نایت مود اندکی جزئیات را بهبود داده و نویز را کاهش می‌دهد.

دوربین اولتراواید این گوشی در همان حدیست که از یک گوشی میان‌رده انتظار دارید. عکس‌ها در شرایط نوری مناسب و در نمای کلی، کیفیت قابل قبولی دارند اما جزئیاتی مثل برگ درخت یا چمن به‌درستی ثبت نمی‌شوند. لبه‌های تصویر نیز با مشکل کشیدگی زیاد و افت شدید کیفیت روبرو هستند. عکس‌های این دوربین در محیط تاریک باز هم بهتر از انتظار هستند و از سطح اکثر میان‌رده‌ها فراتر می‌روند. البته در نهایت نمی‌توان انتظار تصاویر فوق‌العاده‌ای از این دوربین داشت.

دوربین سلفی گلکسی A33 5G در نور کافی عکس‌های باکیفیتی می‌گیرد و جزئیات کاملی را از چهره شما ثبت می‌کند. پرتره‌ها دقت بالایی ندارند و مصنوعی هستند. پیشنهاد می‌کنم تا جای ممکن از حالت پرتره استفاده نکنید.

دوربین ماکرو این گوشی کیفیت خوبی ندارد و تلاش‌های من برای ثبت عکس ماکرو با این گوشی نتیجه مطلوبی در پی نداشت. بنابراین بهتر است وجود این دوربین را فراموش کنید.

در مجموع کیفیت دوربین‌های گلکسی A33 5G قابل قبول است، اما به پای مدل‌های مختلف سری A5x نمی‌رسد. بنابراین تنها برتری محسوس گلکسی A53 5G نسبت به گلکسی A33 5G دوربین‌های باکیفیت است.

باتری و شارژ

بررسی سامسونگ گلکسی A33 5G

گلکسی A33 5G باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد که با توجه به سخت‌افزار بهینه دستگاه، ظرفیت خوبی محسوب می‌شود. سامسونگ ادعا می‌کند که با یک بار شارژ باتری می‌توانید دو روز از گوشی استفاده کنید اما طبق نتیجه تست باتری پی‌سی مارک و تجربه من، بهتر است روی ۱.۵ روز شارژ حساب کنید. در هر صورت باتری این گوشی طی یک روز تمام نمی‌شود، حتی اگر چند ساعت به اجرای بازی‌های مختلف بپردازید.

نتیجه تست باتری گلکسی A33 5G با اپلیکیشن پی‌سی مارک

میان‌رده جدید سامسونگ از شارژ سریع ۲۵ واتی پشتیبانی می‌کند اما از آنجا که شارژری همراه دستگاه عرضه نمی‌شود، باید حداقل ۵۰۰ هزار تومان برای خرید شارژر ۲۵ واتی سامسونگ هزینه کنید. حتی با این شارژر نیز سرعت شارژ دستگاه در مقایسه با رقبای چینی بسیار پایین است. برای مقایسه، گلکسی A33 5G با شارژر ۲۵ واتی طی نیم ساعت حدود ۴۵ درصد شارژ می‌شود اما ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس 5G در همین زمان به‌طور کامل شارژ می‌شود.

جمع‌بندی

بررسی سامسونگ گلکسی A33 5G

گلکسی A33 5G گوشی دوست‌داشتنی و نسبتاً کاملی در مجموعه بسیار متنوع خانواده گلکسی A محسوب می‌شود که نقاط قوت زیادی دارد. طراحی زیبا، نمایشگر خوب، سخت‌افزار قوی، باتری پرظرفیت و دوربین‌های اصلی و سلفی باکیفیت بخشی از این ویژگی‌ها هستند. زمانی که ویدیوی بررسی گلکسی A33 5G را ضبط کردیم، قیمت این گوشی در بازار مشخص نبود اما در زمان انتشار مطلب می‌توانید میان‌رده جدید سامسونگ را با قیمت حدود ۹ میلیون تومان برای مدل ۸/۱۲۸ گیگابایتی تهیه کنید.

با توجه به قیمت گلکسی A33 5G در بازار، این گوشی کار سختی برای موفقیت در بخش میان‌رده‌ها دارد. رقیب اصلی سامسونگ در بازار ایران یعنی شیائومی، میان‌رده‌های متعددی عرضه کرده و حتی با کمی هزینه بیشتر، می‌توانید گلکسی A52s 5G را بخرید. به‌نظر می‌رسد با توجه به تصمیمات عجیب سامسونگ در معرفی نسل جدید خانواده گلکسی A از جمله حذف شارژر و جک هدفون، میان‌رده بی‌نقص سامسونگ یعنی گلکسی A52s 5G تا مدت‌ها بهترین انتخاب در بازه قیمتی حدود ۱۰ میلیون تومان باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • pars
    pars | ۱۰ مرداد ۱۴۰۱

    ارزش خریدش بالاست و کیفیت و امکاناتش و ساپورتش فوق العادست

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
دیجیاتو را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو سریع‌ترین روش دسترسی به اخبار فناوری، علم و خودرو است. اگر می‌خواهید به‌روز باشید، شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو را دنبال کنید.