ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

طرح مفهومی iPadOS 16: قابلیت‌های جذاب برای کاربران آیپدهای اپل

اپل در مراسم WWDC 2022 که خرداد ماه برگزار می‌شود، از سیستم عامل iPadOS 16 رونمایی خواهد کرد. با این وجود تا به امروز اطلاعات بسیار کمی درباره قابلیت‌های آن افشا شده، ولی حالا یک ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۲:۰۰

اپل در مراسم WWDC 2022 که خرداد ماه برگزار می‌شود، از سیستم عامل iPadOS 16 رونمایی خواهد کرد. با این وجود تا به امروز اطلاعات بسیار کمی درباره قابلیت‌های آن افشا شده، ولی حالا یک طراح ایده‌های خود برای تغییرات iPadOS جدید را به اشتراک گذاشته است.

تغییرات احتمالی سیستم عامل iPadOS 16

«پارکر اورتولانی»، مدیر محصول Vox Media ایده‌های خود برای ویژگی‌های جدید iPadOS 16 را در توییتر به اشتراک گذاشته است. او در ایده‌های خود اشاره می‌کند که اپل با قرار دادن حداکثر چهار برنامه در کنار یکدیگر، قابلیت مولتی‌تسکینگ (چندوظیفگی) خود را در سطح کاملا جدیدی ارائه خواهد کرد.

سیستم عامل iPadOS

برای این ایده، پارکر نسخه بهبود یافته‌ای از Split View را به تصویر کشیده که با کشیدن و رها کردن آیکون برنامه‌ها یا استفاده از منوی مولتی‌تسکینگ فعال می‌شود. با طرح‌بندی جدید، کاربران می‌توانند در این قابلیت از برنامه‌های بیشتری در نماهای مختلف استفاده کنند.

علاوه بر App Library که در iPadOS 15 وجود دارد، پارکر به قابلیت جدید و تقریبا مشابهی برای iPadOS 16 اشاره کرده که Mission Control نام دارد و برنامه‌های در حال اجرا را برای دسترسی بهتر به شیوه‌های دیگری مانند دسته‌ای از کارت‌ها نشان می‌دهد.

سیستم عامل iPadOS

یکی از بهترین ایده‌هایی که در این طرح مفهومی قرار دارد، Popover Apps نام دارد که باعث می‌شود اپ‌ها در یک پنجره آزاد و بدون اشغال کردن بخش بیشتری از صفحه باز شوند. (چیزی شبیه به پنجره‌های ویندوز که روی یکدیگر قرار می‌گیرند.)

پارکر برای صفحه اصلی iPadOS 16 به سراغ ایده جسورانه‌ای رفته و در طراحی‌های خود به قابلیت اضافه کردن موسیقی، پادکست، کتاب یا محتوا مورد علاقه کاربران به آن اشاره کرده است. درست مانند کاری که کاربران macOS اکنون می‌توانند انجام دهند.

در نهایت، این طراح «حالت استودیو» را معرفی می‌کند که می‌تواند تجربه بسیار بد استفاده از آیپد با نمایشگر خارجی را برطرف کند. با این ویژگی جدید زمانی که کاربران، آیپد ایر یا پرو مجهز به iPadOS 16 را به نمایشگر خارجی متصل می‌کنند، تجربه دسکتاپ کاملا جدیدی را تجربه خواهند کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی