ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ایلان ماسک
کسب و کار

نیویورک پست: ایلان ماسک تا 15 میلیارد دلار از هزینه خرید توییتر را خودش می‌پردازد

نشریه نیویورک پست به نقل از دو منبع آگاه به ماجرا مدعی شده که ایلان ماسک حاضر است فقط 10 تا 15 میلیارد دلار از سرمایه خود را صرف خصوصی‌سازی توییتر کند. او پیش‌تر با ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۳:۳۰

نشریه نیویورک پست به نقل از دو منبع آگاه به ماجرا مدعی شده که ایلان ماسک حاضر است فقط 10 تا 15 میلیارد دلار از سرمایه خود را صرف خصوصی‌سازی توییتر کند. او پیش‌تر با پرداخت 3.4 میلیارد دلار حدود 9.2 درصد از سهام این شبکه اجتماعی را خریده بود.

ایلان ماسک که بر اساس اطلاعات فوربس حدود 270 میلیارد دلار ثروت دارد، احتمالا برای پرداخت رقم 43 میلیارد دلاری مدنظرش از طریق یک معامله پیچیده وارد عمل خواهد شد و شرکت و سهام خود را زیر بار قرض خواهد برد. او می‌خواهد با چند سرمایه‌گذار دیگر در این راه شریک شود.

ایلان ماسک به دنبال سرمایه‌گذاران دیگر است

یکی از این منابع می‌گوید: «این سرمایه‌گذاران در مجموع بیشتر از ماسک سهام دارند، اما او به تنهایی بزرگ‌ترین سهام‌دار شرکت محسوب می‌شود.» با این حال، مدیرعامل تسلا برای خرید توییتر عمدتا وابسته به جذب سرمایه از منابع خارجی است و در همین با شرکت مورگان استنلی برای دریافت یک وام 10 میلیارد دلاری گفتگوهایی انجام داده است.

ایلان ماسک توییتر

با این حال، عمده این مبلغ – حدود 20 میلیارد دلار – از طریق سرمایه‌گذاران دیگری تامین خواهد شد که قرار است پیشنهاد مناقصه (Tender Offer) جدید خود را از به‌طور مستقیم به سهام‌داران توییتر ارائه کنند. ماسک چند روز پیش در توییتی به آهنگ Love me Tender از «الویس پریسلی» اشاره کرد که اشاره‌ای به پیشنهاد برای بعدی خرید توییتر است.

منابع گزارش امروز می‌گویند پیشنهاد مناقصه ماسک ظرف حدود 10 روز آینده ارائه می‌شود. با این حال، ظاهرا مدیرعامل تسلا در یافتن حامیان مالی با مشکلاتی روبرو است. پیشنهاد او برای خرید توییتر توجه سرمایه‌گذارانی را جلب کرده که پیش‌تر در تسلا و اسپیس ایکس سرمایه‌گذاری کرده بودند. اما از سوی دیگر، اکثر شرکت‌های سرمایه‌گذاری خصوصی ترجیح می‌دهند که از جنجال‌های سیاسی دور باشند و نگرانند که نتوانند ماسک را کنترل کنند.

همچنین، به نظر می‌رسد که شرکت‌های سرمایه‌گذاری کمی حاضر به مشارکت در یک خرید تهاجمی هستند و مورگان استنلی هم در پیدا کردن بانک‌هایی که حاضر به کمک باشند، دچار مشکل شده است. منابع آگاه می‌گویند خیلی‌ها تردید دارند که توییتر واقعا 43 میلیارد دلار ارزش داشته باشد. این در حالی است که توییتر با استراتژی «قرص سمی» سعی دارد از تصاحب تهاجمی شرکت توسط افرادی مثل ایلان ماسک جلوگیری کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی