ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپل
تکنولوژی

حذف شارژر از جعبه آیفون بار دیگر دردسرساز شد؛ جریمه اپل در برزیل

اپل از زمان آیفون 12 گوشی‌های خود را بدون شارژر عرضه می‌کند که این موضوع تاکنون مورد انتقادات زیادی قرار گرفته است. حالا یک قاضی برزیلی حکم داده که غول فناوری باید به یکی از ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۳:۱۰

اپل از زمان آیفون 12 گوشی‌های خود را بدون شارژر عرضه می‌کند که این موضوع تاکنون مورد انتقادات زیادی قرار گرفته است. حالا یک قاضی برزیلی حکم داده که غول فناوری باید به یکی از مشتریان خود به دلیل فروش دستگاه بدون شارژر که نقض قوانین مصرف کننده محسوب می‌شود، بیش از 1000 دلار غرامت پرداخت کند.

تصمیم اپل برای حذف شارژر از جعبه دستگاه‌های خود از سال 2020 آغاز شد و تاکنون جنجال‌های زیادی به پا کرده است. کوپرتینویی‌ها ادعا می‌کنند که این تصمیم به دلایل زیست محیطی بوده و معادل حذف تقریبا 450 هزار خودرو از جاده‌ها در سال است. با این وجود، یک قاضی در برزیل، کشوری که از مدت‌ها قبل تصمیم اپل برای حذف لوازم جانبی را زیر سوال برده، این شرکت را مجبور می‌کند تا حدود 1075 دلار به یکی از مشتریان خود به دلیل عدم وجود شارژر پرداخت کند.

محکومیت قانونی اپل در برزیل

اپل

طبق گزارش رسانه برزیلی Tecmundo، بر اساس ماده 39 قانون مصرف‌کننده (CDC) «فروش مشروط» در برزیل ممنوع است، بنابراین اپل نمی‌تواند گوشی و شارژر آن را به صورت جداگانه بفروشد و در شهر «گویانیا» به انجام این کار محکوم شده است.

سال گذشته نیز اپل در برزیل به دلیل نقض قوانین مصرف کننده و بی‌احترامی به مشتریان برزیلی، 2 میلیون دلار جریمه شده بود. در همین رابطه، اواخر سال گذشته اعلام شده بود که اپل با حذف شارژر و هدفون از جعبه آیفون‌ها، 6.5 میلیارد دلار سود کرده است.

هرچند این تصمیم در ابتدا مورد انتقاد قرار گرفت و حتی سامسونگ نیز نسبت به آن واکنش نشان داده بود، اما کره‌ای نیز این کار را انجام دادند و هدفون و شارژر را از جعبه گوشی‌های خود حذف کرده‌اند. هرچند این تصمیم ابتدا برای گوشی‌های پرچمدار سامسونگ مانند سری گلکسی S21 گرفته شده بود، اما طبق گزارش‌هایی که منتشر شده، ظاهرا کره‌ای‌ها شارژر را از جعبه گوشی‌های ارزان‌قیمت خود نیز حذف کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Parsa Majlesi
    Parsa Majlesi | ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱

    واقعا مسخره هست که مردم ما همیشه راضی به کم هستن.یعنی از شیائومی و هواوی چینی که خیلی بی کیفیت هستن عالی هستن حالا چرا؟چون ارزون هستن با مشخصاتی دروغ خودشون رو تو دل مردم جا میکنن.ولی اپل و سامسونگ که آداپتور حذف میکنن دزد صفت هستن ولی همچین فکری اشتباهه تو ایرانه که میری گوشی که باید به قیمت ۲۰ هست رو ۵۰ تومن بخری و اداپتوری که میشه با ۱۰۰ تومن خرید ولی باید واسش ۷۰۰ تومن بدیم واسش.ماه همش دنبال چیز مفت هستیم چون کشورمون وضعیت داغونی داره.وگرنه اون آقا نمیومد بگه آیفون گوشی لوکسه وگرنه تو کشور های خارجی بچه ۵ ساله هم آیفون داره چون وضعیتشون مثل ایران نیست .
    پس درباره هر چیزی درست فکر کنید و فکر اشتباه رو ترویج ندید

مطالب پیشنهادی