ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ماهواره های استارلینک
تکنولوژی

پنتاگون: اسپیس ایکس زودتر از توانایی ارتش آمریکا با حمله روسیه علیه استارلینک مقابله کرد

یکی از مقامات رسمی پنتاگون در کنفرانسی جزئیات مربوط به مقابله اسپیس ایکس با حمله روسیه علیه اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در اوکراین را به اشتراک گذاشت. به گفته وی، شرکت تحت مدیریت ایلان ماسک توانسته ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۴:۰۰

یکی از مقامات رسمی پنتاگون در کنفرانسی جزئیات مربوط به مقابله اسپیس ایکس با حمله روسیه علیه اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در اوکراین را به اشتراک گذاشت. به گفته وی، شرکت تحت مدیریت ایلان ماسک توانسته به سرعت این حمله رو خنثی کند.

«دیو ترمپر»، مدیر بخش جنگ الکترونیک وزارت دفاع ایالات آمریکا در کنفرانس «C4ISRNET» به این موضوع اشاره کرد که اسپیس ایکس زودتر از توانایی ارتش آمریکا توانست با حمله روسیه علیه سرویس اینترنت ماهواره‌ای خود مقابله کند.

همانطور که می‌دانید، استارلینک یک سرویس اینترنت ماهواره‌ای متعلق به اسپیس ایکس است که از زمان حمله روسیه به اوکراین، در این کشور جنگ‌زده خدمات ارائه می‌دهد. در حقیقت با درخواست خود اوکراین، استارلینک شروع به سرویس‌دهی در این کشور کرد و همچنین شاهد ارسال تجهیزات به این کشور بودیم.

مدتی پس از آغاز سرویس‌دهی و در تاریخ 5 فروردین 1401 (25 مارس)، ایلان ماسک اعلام کرد که استارلینک در برابر تمام تلاش‌ها برای هک کردن و پارازیت مقاومت کرده. حالا ترمپر اولین جزئیات از تلاش روسیه برای پارازیت انداختن روی سرویس استارلینک و مقابله با آن را ارائه کرده است.

استارلینک سریعا مشکل را در اوکراین برطرف کرد

به گفته ترمپر، یک روز پس از انتشار گزارش‌ها مبنی بر حمله پارازیت‌های روسیه، استارلینک با استفاده از یک خط کد، مشکل را برطرف کرد و بطور ناگهانی، دیگر حمله روسیه موثر نبود و خنثی شد. ترمپر اقدام متقابل استارلینک را خارق‌العاده توصیف کرده و گفته از نحوه کار این سرویس شگفت‌زده شده است.

استارلینک اوکراین
ترمینال‌های استارلینک برای اوکراین

ترمپر همچنین به زمانبندی قابل توجه و طولانی دولت آمریکا برای انجام این اصلاحات اشاره کرده و گفته می‌توان درباره عملکرد استارلینک مطالعه کرد:

«یک مورد پژوهشی (Case Study) واقعا جالب برای بررسی سرعت و توانایی استارلینک برای رسیدگی به این مشکل وجود دارد. همانطور که استارلینک در هنگام مواجهه با تهدید سیستم خود را ارتقا دهد، ما هم باید بتوانیم چنین عملکردی داشته باشیم.»

استارلینک در حال حاضر نقش مهمی در اوکراین دارد و طبق گزارشی که ماه مارس منتشر شد، در این کشور بیش از 5000 هزار ترمینال یا پایانه استارلینک وجود دارد. هرچند به گفته برخی کارشناسان، به علت استفاده از دیش و همچنین قابلیت ردیابی سیگنال‌های رادیویی، کاربران اوکراینی می‌توانند در خطر باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱

    وقتی بهترین و خلاقترین مهندسان جهان تحت مدیریت بهترین و خلاقترین مهندس جهان قرار میگیرن، نتیجه‌ای غیر ازین انتظار نمیره، لیست کارهای انقلابی ایلان ماسک هرروز طولانی تر میشه

مطالب پیشنهادی