ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

طرح صیانت در آخرین جلسه شورای عالی فضای مجازی بررسی نشد

عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی اعلام کرد موضوع جلسه پیشین این شورا به بحث طرح صیانت اختصاص نداشته است. به گفته وی در این جلسه وظایف و اختیارات مرکز ملی فضای مجازی مورد بازبینی ...

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۲:۱۵

عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی اعلام کرد موضوع جلسه پیشین این شورا به بحث طرح صیانت اختصاص نداشته است. به گفته وی در این جلسه وظایف و اختیارات مرکز ملی فضای مجازی مورد بازبینی قرار گرفته و در همین راستا اشاره‌هایی به مواردی از طرح صیانت نیز شده است.

«محمدحسن انتظاری»، عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی در گفتگو با مهر به جزئیات جلسه شورای عالی فضای مجازی که عصر روز سه‌شنبه 30 فروردین ماه با حضور رؤسای قوا و به ریاست رئیس جمهور تشکیل شد، اشاره کرده و گفت: «در این جلسه وظایف و اختیارات مرکز ملی فضای مجازی و کمیسیون‌های ذیل این مرکز مورد بازبینی و اظهار نظر اعضای حقیقی و حقوقی قرار گرفت.»

او در پاسخ به این سوال که آیا طرح صیانت از کاربران فضای مجازی نیز در این جلسه مورد بررسی قرار گرفته، اظهار داشت اگرچه شاید برای تشریح وظایف کمیسیون تنظیم مقررات فضای مجازی، اشاراتی نیز به مواردی از این طرح شد؛ اما به طور کل موضوع این جلسه به طرح صیانت از فضای مجازی اختصاص نداشت.

گفتنی است دبیر شورای عالی فضای مجازی هفته گذشته از نامه رئیس مجلس به این شورا برای تعیین سیاست‌های کلان مربوط به فضای مجازی توسط دولت و شورای عالی فضای مجازی خبر داده و اعلام کرده بود به این موضوع در اولین جلسه شورا رسیدگی خواهد شد.

طرح صیانت

شرح وظایف کمیسیون عالی تنظیم مقررات فضای مجازی در دستور کار شورا

انتظاری با بیان اینکه با توجه به روند تحولات فضای مجازی و توسعه آن در کشور، بیشترین مبحث مورد بررسی در این جلسه به شرح وظایف کمیسیون عالی تنظیم مقررات فضای مجازی اختصاص یافت، گفت:

«با توجه به پیشرفت‌هایی که در حوزه فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی شاهد آن هستیم و موضوعاتی که روزانه در فضای مجازی رخ می‌دهد، نیازمند بازنگری نقش کمیسیون عالی فضای مجازی هستیم. درهم تنیدگی فضای مجازی و فضای واقعی، فعالیت کسب‌وکارها در فضای مجازی و تحولات این بخش لزوم بازنگری در شرح وظایف کمیسیون عالی تنظیم مقررات فضای مجازی را ضروری ساخته است.»

به گفته وی در جلسه اخیر، اعضا نظرات خود را در مورد کمیسیون عالی تنظیم مقررات واقع در مرکز ملی فضای مجازی بیان کردند اما پیشنهادات به جمع بندی نهایی نرسید و مقرر شد ادامه مباحث در جلسه بعدی شورا دنبال شود: «مرکز ملی فضای مجازی با بررسی پیشنهاداتی که در این جلسه مطرح شد، پیشنهاد نهایی را برای جمع بندی در جلسه آینده شورای عالی فضای مجازی ارائه خواهد کرد.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی