ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

احتمال همکاری ناسا و اسپیس اکس در ماموریت کاوش اورانوس
علمی

اسپیس ایکس در ماموریت کاوش اورانوس با ناسا همکاری می‌کند؟

آیا ایستگاه بعدی اسپیس ایکس و ناسا سیاره اورانوس خواهد بود؟ «آکادمی‌های ملی علوم، مهندسی و پزشکی» به شما می‌گوید که پاسخ این پرسش می‌تواند مثبت باشد، اما چرا؟ سازمان آکادمی‌های ملی علوم، مهندسی و ...

آرش تهرانی
نوشته شده توسط آرش تهرانی | ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۰۸:۳۰

آیا ایستگاه بعدی اسپیس ایکس و ناسا سیاره اورانوس خواهد بود؟ «آکادمی‌های ملی علوم، مهندسی و پزشکی» به شما می‌گوید که پاسخ این پرسش می‌تواند مثبت باشد، اما چرا؟

سازمان آکادمی‌های ملی علوم، مهندسی و پزشکی به تازگی گزارشی در خصوص مطالعات ده ساله سیارات و زیست‌شناسی ستاره‌ای منتشر کرده و در آن به این موضوع نیز اشاره شده که ناسا می‌تواند با کمک اسپیس ایکس ماموریت مهمی را به سوی اورانوس آغاز کند.

البته ماموریت اورانوس پروژه تازه‌ای محسوب نمی‌شود و چندین سال است که با نام Uranus Orbiter and Probe (UOP) یا «کاوش و مدارگردی اورانوس» در دست بررسی است. تیم تحقیقاتی این پروژه نیز از ناسا و دانشگاه‌های کالیفرنیا و جان هاپکینز هستند.

احتمال همکاری ناسا و اسپیس اکس در ماموریت کاوش اورانوس

ماموریت اورانوس با همکاری اسپیس ایکس؟

بنابر اخبار موجود، دلیل مطرح شدن دوباره ماموریت مذکور شاید به این خاطر باشد که دانشمندان عقیده دارند با وجود راکت فالکون ساخت اسپیس ایکس، به فناوری لازم جهت تحقق یافتن کاوش اورانوس دسترسی دارند. هرچند که این مورد به صورت مستقیم در گزارش مطرح نشده اما نگارندگان اشاره کرده‌اند که ماموریت مذکور را می‌توان به دلیل وجود طرحی پیوسته در دهه 2023 تا 2032 و با استفاده از امکانات کنونی به انجام رساند.

این امر همچنین باعث می‌شود دانشمندان برای انجام ماموریت میان راکت فالکون اسپیس ایکس، راکت Vulcan Centaur از کمپانی United Launch Alliance، راکت New Glenn از کمپانی بلو اوریجین و سیستم پرتاب فضایی ناسا حق انتخاب داشته باشند.

با این وجود، تاخیرها و سایر مشکلات در عرضه سیستم‌های مذکور این ماموریت را به عقب رانده است. راکت Vulcan Centaur هنوز آماده پرتاب نیست و راکت New Glenn کمپانی بلو اوریجین نیز عملکرد ضعیفی در خارج از جو زمین داشته است.

در نهایت اگر همه چیز با راکت فالکون درست پیش برود، ماموریت UOP می‌تواند اطلاعات بسیار ارزشمندی از یک سیاره کاوش نشده را در اختیارمان قرار دهد. گفتنی است تنها فضاپیمایی که از اورانوس بازدید کرده، Voyager 2 بوده که سال 1986 از کنار این سیاره عبور کرد و اطلاعات اندکی از آن به زمین ارسال کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی