ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

استخراج بیت کوین
تکنولوژی

افزایش 60 درصدی سهم انرژی‌های پایدار در صنعت استخراج بیت کوین طی یکسال گذشته

طبق جدیدترین گزارش شورای استخراج بیت کوین (BMC)، شرکت‌های استخراج کننده بیت‌کوین (BTC) نسبت به گذشته «انرژی پایدار» بسیار بیشتری استفاده می‌کنند و سهم آن‌ها در این صنعت طی یکسال گذشته رشد تقریبا 59 درصدی ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۳:۳۰

طبق جدیدترین گزارش شورای استخراج بیت کوین (BMC)، شرکت‌های استخراج کننده بیت‌کوین (BTC) نسبت به گذشته «انرژی پایدار» بسیار بیشتری استفاده می‌کنند و سهم آن‌ها در این صنعت طی یکسال گذشته رشد تقریبا 59 درصدی را تجربه کرده است.

BMC گروهی است که از 44 شرکت استخراج بیت کوین تشکیل شده و ادعا می‌کند که 50 درصد از شبکه جهانی بیت کوین را شامل می‌شود. این گروه در گزارش جدید خود به مصرف انرژی پایدار توسط شرکت‌های استخراج‌کننده اشاره کرده‌ که به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. آن‌ها برای انجام تحقیق خود، شرکت‌های عضو BMC را بررسی کرده‌اند تا میزان برق مصرفی و میزان نرخ هش عملیات آن‌ها را جمع‌آوری کنند.

استخراج بیت کوین

با توجه به این یافته‌ها، BMC تخمین می‌زند که میزان برق پایدار مصرفی صنعت ماینینگ جهانی، اکنون 58.4 درصد است که نسبت به سه ماهه قبل 0.1 درصد کاهش داشته است. البته نکته قابل توجه و مهم دیگر اینکه این میزان در مدت زمان مشابه در سال گذشته 36.8 درصد بوده، بنابراین با رشد بالایی روبه‌رو هستیم.

در مقایسه، طبق آمار ارائه شده (نمودار بالا)، میزان مصرف انرژی پایدار اعضای این گروه 64.6 درصد بوده و این میزان برای کشور ایران 33.7 درصد بوده است.

استخراج بیت کوین

در این گزارش همچنین ادعا شده که کل برق مصرفی صنعت جهانی استخراج بیت کوین 247 تراوات در ساعت است که این میزان تنها 0.16 درصد از کل مصرف انرژی در جهان را شامل می‌شود. طبق آمار و نمودارهای ارائه شده، این میزان به عنوان مثال بسیار کم‌تر از انرژی مصرفی در صنعت استخراج طلا است.

استخراج بیت کوین

افزایش بهره‌وری استخراج بیت کوین

از سوی دیگر، نرخ هش ریت BMC نشان می‌دهد که بهره‌وری استخراج نیز افزایش پیدا کرده است. طی 12 ماه گذشته، مصرف برق صنعت ماینینگ 25 درصد کاهش یافته و در همین حال نرخ هش با افزایش 23 درصدی به 202.1 رسیده است. BMC مدعی شده که استخراج بیت کوین 5814 درصد کارآمدتر از هشت سال پیش شده است.

این خبر درحالی اعلام شده که بیت کوین به دلیل مصرف انرژی بسیار زیاد و انتشار کربن، مورد انتقاد بسیار زیادی قرار دارد و صنعت ماینینگ برای مقابله با این انتقادات مایل است تا از انرژی‌های پاک‌تر یا ضایعات سایر عملیات‌های خود استفاده کند. همچنین ارقام این گزارش با مطالعه قبلی پژوهشگران در اواخر سال گذشته تضاد دارد؛ مطالعه‌ای که گفته بود با توقف فعالیت ماینرهای چینی سهم انرژی‌های تجدیدپذیر در استخراج بیت کوین کاهش یافته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی