ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تست آنفلوانزای پرندگان
علمی

چین اولین مورد ابتلای انسانی به آنفلوانزای پرندگان H3N8 را گزارش کرد

مقامات چینی می‌گویند این کشور اولین نمونه ابتلا به گونه H3N8 از آنفلوانزای پرندگان را در انسان‌ها شناسایی کرده است. با این حال، گفته شده که ریسک شیوع این بیماری در بین انسان‌ها پایین است. ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۶:۰۱

مقامات چینی می‌گویند این کشور اولین نمونه ابتلا به گونه H3N8 از آنفلوانزای پرندگان را در انسان‌ها شناسایی کرده است. با این حال، گفته شده که ریسک شیوع این بیماری در بین انسان‌ها پایین است.

به گزارش رویترز، کمیسیون ملی بهدشت چین در بیانیه‌ای اعلام کرد که این گونه از آنفلوانزای پرندگان در پسربچه چهار ساله‌ای اهل استان «هنان» مشاهده شده که 16 فروردین تب و چند علامت دیگر داشته است. ظاهرا او در محل زندگی با مرغ و کلاغ‌هایی در ارتباط بوده که خانواده‌اش نگهداری می‌کردند.

آنفلوانزای H3N8 در میان اسب‌ها و سگ‌ها رایج است و در فُک‌ها مشاهده شده، ولی تاکنون هیچ انسانی به این بیماری مبتلا نشده بود. «نیکولا لوئیس»، متخصص آنفلوانزا در کالج سلطنتی دامپزشکی بریتانیا می‌گوید بررسی دنباله ژنوم این ویروس نشان می‌دهد که H3N8 دارای نوعی بازآرایی از ترکیب ویروس‌هایی است که قبلا در مرغ و خروس‌ها و پرندگان وحشی شناسایی شده بود.

آزمایش آنفلوانزای پرندگان

باید مراقب آنفلوانزای پرندگان H3N8 بود

«اریک کارلسون»، معاون واحد ویروس‌شناسی انستیتو پاستور کامبوج می‌گوید با شناسایی این ویروس باید نظارت‌ها را افزایش دهیم. از H3N8 به عنوان یکی از علل احتمالی همه‌گیری جهانی آنفلوانزا در سال 1889 یاد می‌شود و همین مسئله نگرانی‌های زیادی را درباره این ویروس به وجود آورده است.

جمعیت بسیار بالای کشاورزان و پرندگان وحشی در چین، این کشور را به محل مناسبی برای رشد و جهش ویروس‌های مرغی تبدیل کرده است. این ویروس‌ها گهگاه انسان‌ها، به‌خصوص افرادی را که با طیور سروکار دارند، مبتلا می‌کنند. چین پارسال از اولین مورد ابتلای انسانی به ویروس H10N3 خبر داده بود.

کمیسیون بهداشت چین می‌گوید مطالعات اولیه نشان داده که این گونه هنوز نمی‌تواند به شکل موثر انسان‌ها را آلوده کند، و ریسک همه‌گیری در مقیاس وسیع پایین است. با این حال، کارلسون می‌گوید حتی ابتلا در مقیاس پایین در انسان‌ها می‌تواند زمینه‌ساز جهش‌های احتمالی و شیوع هرچه بیشتر ویروس در میان پستانداران شود. او اضافه می‌کند: «باید مراقب هر شکلی از شیوع [ویروس‌های حیوانی] باشیم.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی