ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

انتشار آپدیت VRR برای پلی‌استیشن 5
تکنولوژی

آپدیت جدید پلی استیشن 5 با قابلیت رفرش ریت متغیر چند روز دیگر منتشر می‌شود

اگر در جریان اخبار باشید، احتمالا خبر دارید که قرار بود سونی قابلیت Variable Refresh Rate (VRR) یا نرخ تازه‌سازی متغیر را از طریق یک آپدیت برای پلی‌استیشن 5 منتشر کند. حالا سونی گفته طی ...

آرش تهرانی
نوشته شده توسط آرش تهرانی | ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۰۸:۳۰

اگر در جریان اخبار باشید، احتمالا خبر دارید که قرار بود سونی قابلیت Variable Refresh Rate (VRR) یا نرخ تازه‌سازی متغیر را از طریق یک آپدیت برای پلی‌استیشن 5 منتشر کند. حالا سونی گفته طی چند روز آینده این قابلیت را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

«هیدکی نیشینو» از کمپانی سونی در خصوص این قابلیت گفته ویژگی VRR قادر است تا نرخ تازه‌سازی تلویزیون‌ها و مانیتورهایی که از HDMI 2.1 سازگار با VRR استفاده می‌کنند را به شکل پویا با خروجی گرافیکی پلی‌استیشن 5 هماهنگ کند. البته محدودیت استفاده از HDMI 2.1 یک ایراد به شمار می‌رود و می‌تواند باعث شود تا سر گیمرهای بسیاری بی‌کلاه بماند.

وی در ادامه اضافه می‌کند که این امر عملکرد بصری بازی‌های PS5 را با کوچک کردن یا از میان بردن اختلالات تصویری مانند سرعت فریم‌ها و تکه‌تکه‌شدن تصاویر بهبود می‌بخشد. همچنین گفتنی است که آپدیت مذکور به شکل جهانی در دسترس خواهد بود.

شما می‌توانید پس از دریافت آپدیت در صفحه تنظیمات Screen and Video به آن دسترسی داشته باشید و گزینه‌های آن را مطابق میل خود تنظیم کنید.

انتشار آپدیت VRR برای پلی‌استیشن 5

سایر اطلاعات موجود از ویژگی VRR در پلی‌استیشن 5

اخبار موجود حاکی از آن هستند که شماری از بازی‌های قدیمی‌تر پلی‌استیشن 5 نیز هنگام انتشار آپدیت VRR از آن پشتیبانی خواهند کرد که در میان آنها نام‌هایی مانند دو نسخه Vanguard و Black Ops Cold War از سری Call of Duty، نسخه پنجم Devil May Cry، هر دو نسخه اسپایدرمن، Resident Evil Village و غیره به چشم می‌خورند.

نکته دیگری درباره قابلیت VRR وجود دارد که طبق آن شما می‌توانید از آن برای بازی‌هایی که فاقد پشتیبانی از VRR هستند هم استفاده کنید اما نیشینو هشدار داده که نتایج چنین کاری کاملا به تلویزیون، بازی و حالت تصویری انتخاب شده توسط شما بستگی دارد.

سونی با انتشار قابلیت VRR سرانجام در این زمینه شانه به شانه مایکروسافت قرار خواهد گرفت که اکنون مدتی است از قابلیت مشابهی در ایکس‌باکس‌هایش استفاده می‌کند. البته که VRR مایکروسافت به کابل HDMI 2.1 محدود نمی‌شود و توسط HDMI 2.0 هم پشتیبانی می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی