ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فالکون 9 اسپیس ایکس کرو-4
نجوم و فضا

ماموریت «کرو-4» اسپیس ایکس زمین را به مقصد ایستگاه فضایی بین‌المللی ترک کرد

اسپیس ایکس مطابق برنامه‌ای که قبلا اعلام شده بود، امروز چهار فضانورد دیگر را در ماموریت «کرو-4» به سمت ایستگاه فضایی بین‌المللی فرستاد. این پرواز که دقایقی قبل مرکز پرتاب کندی را ترک کرد، حامل ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۳:۳۰

اسپیس ایکس مطابق برنامه‌ای که قبلا اعلام شده بود، امروز چهار فضانورد دیگر را در ماموریت «کرو-4» به سمت ایستگاه فضایی بین‌المللی فرستاد. این پرواز که دقایقی قبل مرکز پرتاب کندی را ترک کرد، حامل سه فضانورد از ناسا و یک فضانورد از سازمان فضایی اروپا است.

ماموریت کرو-4 ساعت 12:20 امروز به وقت ایران از زمین جدا شد تا «چل لیندگرن»، «باب هینز» و «جسیکا واتکینز» را از سازمان فضایی آمریکا و «سامانتا کریستوفورتی» را از سازمان فضایی اروپا به ایستگاه فضایی بین‌المللی در فاصله 400 کیلومتری زمین ببرد. انتظار می‌رود که این چهار نفر حدود شش ماه در ایستگاه زندگی کنند.

اسپیس ایکس طبق معمول مراحل اولیه پرتاب فضانوردان را به‌صورت زنده در اینترنت پخش کرد. کرو-4 سوار بر راکت فالکون 9 از زمین جدا شد و این راکت دقایقی پس از پرتاب پس از جدا شدن از کپسول دراگون در سکوی شناور اسپیس ایکس در نزدیکی ساحل فلوریدا فرود آمد.

فالکون 9 اسپیس ایکس کرو-4

کرو-4؛ پنجمین پرواز انسانی موفق اسپیس ایکس

این ماموریت پنجمین پرواز سرنشین‌دار شرکت فضایی ایلان ماسک از تابستان سال 2020 است که اولین پرتاب آن‌ها انجام شد. کرو-4 برای اولین بار از این کپسول خاص دراگون استفاده می‌کند ولی اسپیس ایکس برای چهارمین بار از این بوستر فالکون 9 استفاده کرد. این بوستر قبلا در ماموریت‌های CRS-22، کرو-3 و Turksat 5B استفاده شده بود.

اگر همه چیز موفقیت‌آمیز پیش برود، فضانوردان حدود 17 ساعت بعد به ایستگاه فضایی می‌رسند و ساعت 04:45 بامداد فردا به ایستگاه وارد می‌شوند. با ورود این چهار نفر، تراکم جمعیت در این آزمایشگاه مداری بین‌المللی نسبتا بالا می‌رود.

ایستگاه فضایی معمولا به‌صورت همزمان میزبان حدود 6 نفر است، اما حالا تعداد افراد حاضر در ایستگاه به 11 نفر می‌رسد. با این حال، به‌زودی قرار است بخشی از این فضانوردان به زمین برگردند. ناسا اعلام کرده که فضانوردان ماموریت کرو-3 پس از شش ماه حضور در ایستگاه فضایی بین‌المللی تا چند روز دیگر به زمین برمی‌گردند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی