ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کپسول دراگون در ماموریت کرو 3 اسپیس ایکس
علمی

ناسا تایید کرد: ماموریت «کرو-4» اسپیس ایکس هفته آینده پرتاب می‌شود

گروهی از فضانوردان از چند وقت پیش آماده شده بودند تا با ماموریت «کرو-4» به ایستگاه فضایی بین‌المللی بروند. حالا تایید شده که سرنشینان این ماموریت شنبه هفته آینده سوار بر موشک فالکون 9 اسپیس ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۲:۳۰

گروهی از فضانوردان از چند وقت پیش آماده شده بودند تا با ماموریت «کرو-4» به ایستگاه فضایی بین‌المللی بروند. حالا تایید شده که سرنشینان این ماموریت شنبه هفته آینده سوار بر موشک فالکون 9 اسپیس ایکس زمین را ترک خواهند کرد.

در این ماموریت چهار نفر با کپسول دراگون اسپیس ایکس به ایستگاه فضایی می‌روند: «چل لیندگرن»، «رابرت هینز» و «جسیکا واتکینز» از ناسا و «سامانتا کریستوفورتی» از سازمان فضایی اروپا. ناسا در اطلاعیه‌ای در این باره اعلام کرد:

«پرتاب برای ساعت 05:26 صبح شنبه 3 اردیبهشت [13:56 به وقت ایران] برنامه‌ریزی شده است. ماموریت کرو-4 چهارمین پرتاب چرخشی فضانوردان [به ایستگاه فضایی بین‌المللی] با فضاپیمای دراگون و موشک فالکون 9 اسپیس ایکس است. چل لیندگرن و باب هینز از ناسا به ترتیب به عنوان فرمانده و خلبان ماموریت ایفای نقش می‌کنند و جسیکا واتکینز از ناسا و سامانتا کریستوفورتی از سازمان فضایی اروپا هم متخصصان عملیات خواهند بود.»

فضانوردان کرو 4 ناسا اسپیس ایکس

فضانوردان ماموریت کرو-4 آماده شده‌اند

این چهار نفر از چند وقت پیش در مقر اسپیس ایکس در «هاتورن» کالیفرنیا و مرکز فضایی کندی ناسا مشغول تمرین با کپسول دراگون بودند. در همین حین، اسپیس ایکس هم مشغول آماده‌سازی فضاپیمای خود بوده است.

کپسول جدید دراگون اخیرا به مرکز فضایی کندی رسیده است. چند وقت پیش اعلام شد که این کپسول «آزادی» نام گرفته و از مرکز فضایی «کیپ کاناورال» در فلوریدا ارسال شده است. ناسا در ادامه اعلام کرد که این فضاپیما پس از انجام هماهنگی‌های لازم میان دراگون و فالکون 9، به سکوی پرتاب برده می‌شود و در حالت ایستاده قرار می‌گیرد.

اسپیس ایکس با همکاری شرکت اکسیوم ابتدای هفته گذشته در ماموریت دیگری برای اولین بار سه فضانورد را به شکل کاملا خصوصی به ایستگاه فضایی بین‌المللی برد. این افراد که گفته می‌شود هر کدام احتمالا 55 میلیون دلار برای رزرو صندلی خود هزینه کرده‌اند، قرار بود در این ماموریت آزمایش‌های علمی مختلفی انجام دهند. اکسیوم می‌خواهد مسیر سفرهای فضایی آینده را هموار کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی