ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سرطان مغز
علمی

ابتلای حداقل 115 دانش آموز و معلم دبیرستانی در نیوجرسی به سرطان مغز

دانشمندان پس از مطالعه روی افرادی که همگی در یک دبیرستان در نیوجرسی تحصیل یا کار کرده‌ بودند، دریافتند بیش از صد نفر از آن‌ها به سرطان مغز مبتلا شده‌اند. یک تیم از رادیولوژیست‌ها بررسی‌های ...

مرضیه فرجی
نوشته شده توسط مرضیه فرجی | ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۲۱:۳۰

دانشمندان پس از مطالعه روی افرادی که همگی در یک دبیرستان در نیوجرسی تحصیل یا کار کرده‌ بودند، دریافتند بیش از صد نفر از آن‌ها به سرطان مغز مبتلا شده‌اند. یک تیم از رادیولوژیست‌ها بررسی‌های اولیه را به پایان رسانده است. اما چندین هفته طول می‌کشد تا محققان به سرنخ‌هایی برای درک علت این مسئله برسند.

شهر «وودبریج» در نیوجرسی، برای مدتی است که مرموز به نظر می‌رسد و دانشمندان هیچ پاسخی برای آن ندارند. به گفته یک دانشمند محیط زیست که رهبری تیم محققان برای تلاش در درک این مسئله را دارد، در طول سه دهه گذشته، حداقل 115 نفر پس از تحصیل و یا کار در دبیرستانی در این شهر به سرطان مغز مبتلا شده‌اند که علت آن هنوز مشخص نیست.

«آل لوپیانو» پنجاه ساله، پس از مرگ خواهرش بر اثر «glioblastoma multiforme» یک تومور تهاجمی بدخیم مغزی، شروع به بررسی موضوع در دبیرستان «کولونیا» در این شهر کرد. اما سرطان مغز در خانواده لوپیانو چندان نادر نبود. پیش از این همسر لوپیانو نیز در سال 2001 به تومور مبتلا شد. خود آقای لوپیانو نیز پس از تشخیص تومور مغزی در سال 1999، از آن جان سالم به در برد. لوپیانو در ماه مارس در فیسبوک خود نوشت: « پزشک ما وقتی فهمید همگی در یک محله بزرگ شده‌ایم، نگران شد. چرا؟ یک دلیل مشترک برای ابتلای همگی ما وجود دارد – قرار گرفتن در معرض اشعه.»

لوپیانو به خواهرش قول داده بود بفهمد دقیقا سرطان مغز از کجا می‌آید : دبیرستان قدیمی آن‌ها.

سرطان مغز

لوپیانو که در سال 1989 از این دبیرستان فارغ‌التحصیل شده بود، برای اطمینان بیشتر در فیسبوک خود یک نظرسنجی برگزار کرد و از ساکنین محله پرسید که آیا فرد دیگری را می‌شناسند که پس از تحصیل و زندگی در این منطقه به سرطان مغز مبتلا شده باشد؟ لوپیانو می‌گوید: «حداقل 115 نفر دانش‌آموز و کارمند سابق همگی به تومور مغزی مبتلا شده‌اند.»

به گزارش «NJ Spotlight News» نوع و شدت سرطان برای هر بیمار گزارش شده متفاوت بوده است. به عنوان مثال، لوپیانو و همسرش تومورهای خوش خیم داشتند، درحالیکه خواهرش و فرد شماره 55 در لیستی که لوپیانو تهیه کرده بود، در اثر ابتلا به این بیماری جان باختند.

این مدرسه در سال 1967 ساخته شده است اما تاکنون هیچ آلودگی بالقوه تشعشعی در منطقه شناسایی نشده است. محققان با تاسیس شرکت‌های رادیولوژی «T&M» و «Cabrera Services» در تلاش برای یافتن سرنخ‌ هستند.

بررسی‌های رادیولوژیکی منطقه در 24 آپریل به پایان رسید، اما بررسی نتایج حاصل تا چند هفته طول خواهد کشید. با توجه به این شرایط و علیرغم نگرانی‌های کارکنان و دانش‌آموزان، این دبیرستان به کار خود ادامه می‌دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی