ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هتل
علمی

استارتاپ کالیفرنیایی تا سال 2025 اولین هتل فضایی با گرانش مصنوعی را می‌سازد

استارتاپ کالیفرنیایی «Orbital Assembly» قصد دارد اولین هتل فضایی خود را با ظرفیت ۴۰۰ مسافر تا سال 2025 تاسیس کند. Orbital Assembly ادعا کرده است ایستگاه فضایی «پایونیر» با اهداف گسترش تجارت فضایی، انجام تحقیقات ...

مرضیه فرجی
نوشته شده توسط مرضیه فرجی | ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۳:۳۰

استارتاپ کالیفرنیایی «Orbital Assembly» قصد دارد اولین هتل فضایی خود را با ظرفیت ۴۰۰ مسافر تا سال 2025 تاسیس کند. Orbital Assembly ادعا کرده است ایستگاه فضایی «پایونیر» با اهداف گسترش تجارت فضایی، انجام تحقیقات علمی و سپری کردن اوقات فراغت در فضا تاسیس می‌شود.

ایستگاه پایونیر یکی از دو طرحی است که درحال حاضر توسط این شرکت برای ایستگاه‌های فضایی-تجاری درحال توسعه است. اولین مورد آن، ایستگاه «وویجر» است که طرح آن در سال 2021 رونمایی شد. با این‌حال، پایونیر یک ایستگاه بزرگتر است که می‌توان آن را نوعی هتل لوکس دانست. پایونیر ظرفیت پذیرش همزمان 400 مهمان را دارد.

«روندا استیونسون» مدیر اجرایی Orbital Assembly در بیانیه‌ای گفت: « هتل فضایی پایونیر دارای طراحی ایمن، مطمئن و قابل اعتمادی است. ما زودتر از رقبای دیگر که در تلاش برای درآمد فضایی و سودآوری از گردشگری فضایی هستند، پا به میدان خواهیم گذاشت.»

ناسا پیش از این در دسامبر 2021، سه قرارداد با شرکت‌های خصوصی آمریکایی « Blue Origin» و « Nanoracks » و « Northrop Grumman » بست تا ایستگاه‌های فضایی در مدار پایین زمین را برای استفاده عموم گسترش دهند. ناسا قصد دارد این ایستگاه‌های فضایی تا سال 2030 پذیرای مهمان‌ها باشند.

شرکت فضایی خصوصی «Axiom Space» نیز قصد دارد ایستگاه فضایی تجاری خود را بسازد – ایستگاهی که برای میزبانی بازدیدکنندگان آینده و میزبانی تحقیقات علمی طراحی شده است. Axiom امیدوار است اولین بخش از این ایستگاه را تا سال 2024 به مدار پایینی زمین بفرستد.

هتل فضایی

با وجود رقابت‌های مذکور، Orbital Assembly امیدوار است که به شرکت فضایی پیشگام در این صنعت تبدیل شود. پایگاه‌های درحال چرخش هتل فضایی پایونیر برای شبیه‌سازی یک ششم گرانش زمین طراحی شده‌اند که این کار را با چرخش به دور حلقه‌ای گرانشی به قطر حدود 200 فوت (61 متر) انجام می‌دهند.

براساس بیانیه این شرکت، احساس بی‌وزنی که در این شرایط پیش می‌آید، به مسافران اجازه می‌دهد درحالیکه از قهوه خود لذت می‌برند، به صورت معلق در فضا راه بروند. ایجاد گرانش مصنوعی به این روش، راهی برای کاهش اثرات مضر میکروگرانش بر سلامتی بدن انسان است.

Orbital Assembly قبلا اعلام کرده بود که ساخت ایستگاه فضایی وویجر را تا سال 2025 آغاز می‌کند تا در سال 2027 آن را به مدار بفرستد. این جدول زمانی با شک و تردیدهایی روبرو است اما بیانیه اخیر این شرکت نشان می‌دهد پیش از آنکه وویجر به مدار برسد، پایونیر ساخته خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی