ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نسخه پرو آیفون 14 ظاهرا بدون بریدگی بالای نمایشگر معرفی می‌شود

با وجودی که پیش‌تر گفته شده بود که تمام اعضای سری آیفون 14 بدون ناچ روانه بازار می‌شوند. این بار اما گزارش‌های جدید حاکی از آن است که این تغییر تنها روی سری آیفون 14 ...

نیما جلالی
نوشته شده توسط نیما جلالی | ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۴:۳۰

با وجودی که پیش‌تر گفته شده بود که تمام اعضای سری آیفون 14 بدون ناچ روانه بازار می‌شوند. این بار اما گزارش‌های جدید حاکی از آن است که این تغییر تنها روی سری آیفون 14 پرو اعمال خواهد شد.

پیش‌تر رندرهای با کیفیت و دقیقی از iPhone 14 Pro و iPhone 14 Pro Max منتشر شده بودند. این رندرها حذف ناچ و استفاده از حفره نمایشگر کپسولی با تأیید می‌کردند. با این حال خیلی روی طراحی دیگر اعضای این خانواده، یعنی آیفون 14 و آیفون 14 مکس مانور داده نشده بود. اکنون تصویری از محافظ صفحه نمایش این گوشی‌ها منتشر شده که نشان می‌دهد دقیقا باید منتظر چه چیزی باشیم.

تنها آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس به حفره نمایشگر مجهز خواهند شد

گزارشات حاکی از این هستند که اپل قصد ندارد تغییر طراحی پیش‌بینی شده را در تمام گوشی‌هایش اعمال کند. بعد از آن‌که آیفون X معرفی شد، برندهای مختلف تولیدکننده گوشی تغییرات محسوسی را در طراحی گوشی‌های خود ایجاد کردند اما اپل حتی پرچمداران سال 2021 خود را با طراحی نه‌چندان متفاوت روانه بازار کرد.

سری آیفون 14 پرو

هنوز که هنوز است که اپل قرار نیست آیفون‌های تمام صفحه خود را معرفی کند، بلکه تنها ممکن است یک سری از آیفون‌های جدید کوپرتینویی‌ها به ناچ از حفره نمایشگر برای جا دادن دوربین سلفی و متعلقات FaceID استفاده کنند. اخیرا یک کاربر ویبو، تصویری از محافظ صفحه نمایش گوشی‌های خانواده آیفون 14 منتشر کرده است. روی هر کدام از این محافظ‌ها، نام گوشی منتسب به آن‌ها نوشته شده که در این میان می‌توان نام دستگاه پیش‌بینی شده آیفون 14 مکس را نیز مشاهده کرد.

همان‌طور که در این تصاویر می‌توان دید، حاشیه‌های اطراف نمایشگر آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس کم‌تر از سایر اعضای این خانواده است. از سوی دیگر نسبت تصویر آن‌ها کمی تفاوت دارد. بنابر همین تصویر اگر بخواهید به سراغ آیفون 14 یا آیفون 14 مکس بروید باید با یک طراحی تکراری دیگر سر و کار داشته باشید.

در نتیجه اگر به دنبال بهره‌مندی از یک آیفون با طراحی جدید هستید، با وجود ثابت ماندن قیمت‌ها نیز می‌بایست حداقل 1000 دلار بپردازید. تولید پنل‌های با این حفره نمایشگر گران‌تر است و ظاهرا اپل برای بالا نرفتن قیمت آیفون‌های فعلی تصمیم گرفته تا از پنل گران‌تر استفاده نکند.

آیفون 14 و آیفون 14 مکس به ترتیب از نمایشگر 6.1 و 6.7 اینچی با مشخصات نمایشگر آیفون 13 بهره‌مند خواهند بود. به همین ترتیب گزارشاتی در دسترس هستند که به استفاده از تراشه تکراری اپل A15 Bionic در این دستگاه‌ها اشاره دارند. بنابراین احتمال می‌رود که اختلاف میان آیفون‌های ارزان‌تر و گران‌تر در این خانواده، بیش از پیش باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی