ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

اولین مدل تولیدی جنگنده آموزشی T-7A Red Hawk بوئینگ معرفی شد [تماشا کنید]

بوئینگ اولین مدل تولیدی جنگنده آموزشی پیشرفته T-7A Red Hawk را معرفی کرد. این جنگنده اولین نمونه از 351 فروندی محسوب می‌شود که در اختیار نیروی هوایی ایالات متحده قرار می‌گیرد. این جنگنده به احترام ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۷:۰۰

بوئینگ اولین مدل تولیدی جنگنده آموزشی پیشرفته T-7A Red Hawk را معرفی کرد. این جنگنده اولین نمونه از 351 فروندی محسوب می‌شود که در اختیار نیروی هوایی ایالات متحده قرار می‌گیرد. این جنگنده به احترام «هوانوردان توسکگی» رنگ خاصی دارد.

این جنگنده که با همکاری بوئینگ و ساب (SAAB) توسعه پیدا کرده، جایگزین جنگنده آموزشی «نورثروپ T-38» می‌شود؛ جنگنده‌ای که نزدیک به نیم قرن مورد استفاده قرار دارد و در اوایل 2023 از برنامه آموزشی خارج می‌شود. جنگنده آموزشی بوئینگ با این هدف طراحی شده تا خلبانان را برای نسل بعدی جنگنده‌ها و بمب‌افکن‌ها آماده کند؛ جت‌هایی که به لطف فناوری‌های هوافضا تغییرات زیادی خواهند داشت.

قابلیت‌های جنگنده T-7A Red Hawk بوئینگ

به گفته بوئینگ، این جنگنده تنها برای خلبان بطور ارگونومیک طراحی نشده و مهندسان چنین موضوعی برای خدمه روی زمین هم مدنظر قرار داده‌اند تا راحت‌تر به پنل‌ها و قطعات داخلی دسترسی داشته باشند. علاوه بر این، موتور را می‌توان با چند نفر در چندین ساعت عوض کرد.

در حالی که هدف اصلی از توسعه جنگنده T-7A Red Hawk بوئینگ آموزش خلبانان است، می‌توان آن را به گونه‌ای دستکاری و اصلاح کرد تا امکان استفاده به عنوان یک جنگنده واقعی هم وجود داشته باشد. هر بخش این جنگنده در قسمت‌های مختلف آمریکا و البته سوئد (مقر ساب) تولید می‌شود.

دم یا پایدارکننده اولین مدل تولیدی این جنگنده به احترام هوانوردان توسکگی (شامل 922 خلبان اکثرا آمریکایی آفریقایی) در جنگ جهانی دوم قرمز رنگ است. توسکگی در حقیقت یکی از متحدترین گروه‌های هوانوردی آمریکا محسوب می‌شود.

کشورهای مختلفی روی نسل بعدی جنگنده‌ها کار می‌کنند که آمریکا یکی از پیشروترین آن‌ها به حساب می‌آید. به همین دلیل طراحی و توسعه یک جنگنده آموزشی با دید نسل بعدی آن‌ها، کاری منطقی به حساب می‌آید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی