ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جک دورسی و ایلان ماسک
کسب و کار

وال استریت ژورنال: جک دورسی از ایلان ماسک خواسته بود توییتر را یک شرکت خصوصی کند

وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه و مدیران توییتر می‌گوید جک دورسی به ایلان ماسک گفته بود این شرکت باید خصوصی شود. به‌علاوه تاجران دیگری که عقاید لیبرتارین دارند، ماسک را تشویق کرده ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۲:۰۰

وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه و مدیران توییتر می‌گوید جک دورسی به ایلان ماسک گفته بود این شرکت باید خصوصی شود. به‌علاوه تاجران دیگری که عقاید لیبرتارین دارند، ماسک را تشویق کرده بودند تا توییتر را خصوصی کند.

به گزارش وال استریت ژورنال، هم‌بنیان‌گذار توییتر در گوش ایلان ماسک خوانده بود که این شبکه اجتماعی باید به یک شرکت خصوصی تبدیل شود. جک دورسی که در ماه نوامبر مدیریت این شرکت را رها کرد، پیش‌تر به‌صورت عمومی در چند توییت از ماسک حمایت و او را تنها گزینه قابل اطمینان برای هدایت این شرکت معرفی کرده بود.

این نشریه می‌گوید در پشت صحنه افراد بیشتری، به‌ویژه کسانی که از سانسور محتوا در توییتر ناراضی بودند، از پیشنهاد ماسک برای خرید این شبکه اجتماعی حمایت کردند. این افراد شامل گروهی از ثروتمندان و چهره‌های تاثیرگذار با گرایش‌های لیبرتارینی و کسانی بودند که از کنترل محتوا در توییتر خسته شده بودند.

جک دورسی و ایلان ماسک

مافیای پی‌پل هم حامی خرید توییتر بود

«پیتر تیل» و «دیوید ساکس» از جمله افرادی بودند که ماسک را در انجام این معامله تشویق کردند. این دو نفر درست مثل خود ماسک از تیم سابق پی‌پل محسوب می‌شوند که غالباً به خاطر تاثیر شایانی که با این شرکت روی دنیای فناوری گذاشتند، تحت عنوان مافیای پی‌پل خطاب می‌شوند.

وال استریت ژورنال می‌گوید رابطه ماسک و دورسی در یک برهه زمانی خاص بر همگان مشخص شده بود. آن‌ها از سال 2016 با یکدیگر دوست شدند و رابطه خود را ادامه دادند. یکی از مدیران سابق توییتر می‌گوید ماسک و دورسی احساس می‌کردند که این شرکت به‌عنوان یک کسب و کار خصوصی عملکرد بهتری خواهد داشت و به جای یک تجارت سودآور باید آن را به‌عنوان یک ابزار کاربردی برای جامعه در نظر گرفت.

ایلان ماسک و همکارانش بارها اعلام کرده بودند که خواستار بازگشت افراد مسدود شده از توییترند و از کنار گذاشته شدن کاربران از این شبکه اجتماعی رضایت ندارند. همچنین، اخیرا در گزارش دیگری از برنامه‌های ماسک برای توییتر دوباره تاکید شده که او می‌خواهد تا جای ممکن آزادی را در این شبکه اجتماعی حفظ کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی