ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

راه‌اندازی 6G در کره‌جنوبی تا 2026
تکنولوژی

دولت کره جنوبی به دنبال دستیابی به نمونه اولیه شبکه 6G در سال 2026 است

در حال حاضر فناوری 5G نه فقط برای سازندگان گوشی‌های هوشمند بلکه برای دولت‌ها نیز به زمین نبرد تبدل شده است. اما این موضوع مانع از توسعه نسل بعدی‌اش یعنی 6G نمی‌شود و حالا کره ...

آرش تهرانی
نوشته شده توسط آرش تهرانی | ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۲۲:۳۰

در حال حاضر فناوری 5G نه فقط برای سازندگان گوشی‌های هوشمند بلکه برای دولت‌ها نیز به زمین نبرد تبدل شده است. اما این موضوع مانع از توسعه نسل بعدی‌اش یعنی 6G نمی‌شود و حالا کره جنوبی می‌خواهد تا درسال 2026 به نمونه اولیه این شبکه دست پیدا کند.

گفتنی است که دستیابی به 6G نیازمند جوانب خاصی مانند «حداکثر نرخ داده» برابر با 1 ترابیت در ثانیه (به عنوان مثال 1000 برابر پهنای باند یک درگاه اترنت معمولی) و میزان تاخیر برابر با 100 میکروثانیه (یک ده هزارم ثانیه) است.

هدف فناوری 6G در مقایسه با 5G فراهم کرده 50 برابر «حداکثر نرخ داده» بیشتر و کاهش 10 برابری نرخ تاخیر است. در نمودار پایین فناوری 5G (آبی روشن) و اهدافش با 6G (آبی تیره) مقایسه شده است.

راه‌اندازی 6G در کره‌ جنوبی تا 2026

برنامه کره جنوبی برای شبکه 6G

با استناد به اخبار و همانطور که پیش‌تر نیز مورد اشاره قرار گرفت، فقط شرکت‌ها در پی دستیابی به فناوری مذکور نیستند و دولت کره جنوبی نیز به دنبال این است که نقش عمده‌ای را در نسل بعدی شبکه‌های موبایل ایفا کند، کمیته انتقالی ریاست‌جمهوری کره جنوبی در این زمینه اعلام کرده:

«هنگامی که صحبت از عوامل رشد‌دهنده اقتصادی آتی در میان باشد، دولت کنونی تمرکز خود را روی حوزه‌های خودروهای آینده، بیوتک، درمان و حوزه‌های خارج از تراشه‌های حافظه قرار داده است. دولت جدید قصد دارد تا حوزه‌های ارتباطات 6G، باتری‌های ثانویه، نمایشگر، پدافند و هوافضا، نیروگاه‌های اتمی پیشرفته و محتوای دیجیتال را نیز در برنامه‌های آتی خود قرار دهد.»

هدف دولت این است که نمونه ابتدایی از فناوری 6G تا سال 2026 آماده شده باشد و بتوان از آن تا اواخر دهه 2020 و اوایل 2030 استفاده تجاری کرد. به عبارت دیگر دولت در پی این مورد است تا فناوری مذکور هرچه زودتر آماده استفاده شود.

با اینکه کارهای بسیاری برای رسیدن به مرحله مورد انتظار دولت کره جنوبی باقی مانده، اما سرعت پیشرفت امور در وضعیت مناسبی قرار دارد و سال گذشته هر دو کمپانی سامسونگ و ال جی آزمایشات موفقی در این زمینه داشته‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی