ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

نگاهی به گزارش عملکرد «دوچرخه» در یک سال گذشته، 197 هزار کیلومتر پیمایش توسط کاربران «دوچرخه»

سازمان فاوای شهرداری تهران با انتشار گزارش یک ساله عملکرد اپلیکیشن «دوچرخه» از ۱۹۷ هزار کیلومتر پیمایش توسط کاربران دوچرخه‌سوار اپلیکیشن دوچرخه خبر داد. سازمان فاوای شهرداری تهران، همزمان با هفتم اردیبهشت ماه روز ایمنی ...

شیدا ملکی
نوشته شده توسط شیدا ملکی | ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۰:۴۷

سازمان فاوای شهرداری تهران با انتشار گزارش یک ساله عملکرد اپلیکیشن «دوچرخه» از ۱۹۷ هزار کیلومتر پیمایش توسط کاربران دوچرخه‌سوار اپلیکیشن دوچرخه خبر داد.

سازمان فاوای شهرداری تهران، همزمان با هفتم اردیبهشت ماه روز ایمنی و حمل و نقل عمومی، گزارش‌ یک‌ساله‌ عملکرد اپلیکیشن «دوچرخه» را منتشر کرده و بر اساس این گزارش مجموعه پیمایش‌ انجام‌ شده توسط کاربران دوچرخه‌سوار اپلیکیشن «دوچرخه»، ۱۹۷ هزار کیلومتر در بیش از ۱۶ هزار پیمایش بوده که این موضوع منجر به صرفه‌جویی در مصرف سوخت معادل تقریبی ۱۴ هزار لیتر شده است.

همچنین ارائه گزارش‌های کاربردی‌ از طریق این اپلیکیشن، کاربران را از میزان تاثیرگذاری دوچرخه‌سواری بر بهبود سلامت جسمی و زیست‌محیطی شهر آگاه کرده است.

بر اساس گزارش فاوای شهرداری تهران، محاسبه میزان تردد شهروندان طی سال ۱۴۰۰ در اپلیکیشن «دوچرخه»، نشان می‌دهد، پیمایش ۱۹۷ هزار کیلومتر با دوچرخه توسط شهروندان تهرانی منجر به پیشگیری از تولید بیش از ۴۳ هزار کیلوگرم دی‌اکسیدکربن شده که معادل کاشت ۱۹۷ اصله درخت است.

کاهش محدودیت‌های کرونایی و اثر آن بر استفاده از دوچرخه

بر اساس این گزارش با توجه به کاهش محدودیت‌های کرونایی و حضور مجدد دانش‌آموزان و دانشجویان در مدارس و دانشگاه‌ها، پیش‌بینی می‌شود میزان استقبال و استفاده شهروندان تهرانی از دوچرخه‌سواری در شهر تهران افزایش پیدا کند و شاهد تاثیرات بیشتری در حوزه کاهش آلودگی هوا، کاهش ترافیک و بهبود سلامت جسمی شهروندان تهرانی باشیم.

همچنین در این گزارش به ثبت پیمایش توسط شهروندان در بستر اپلیکیشن «دوچرخه»، اشاره کرده و عنوان کرده: «این موضوع منجر به برنامه‌ریزی‌ بهتر برای ارتقا و توسعه زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری دوچرخه‌سواری در شهر تهران شده است.»

علاوه بر این، سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات و سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درصدد هستند تا با ایجاد قابلیت‌های متنوع و کاربردی در اپلیکیشن «دوچرخه» در سال جاری، علاوه بر تامین نیازمندی‌ها و انتظارات کاربران این اپلکیشن، شهروندان بیشتری را به استفاده از دوچرخه‌‌سواری ترغیب کنند.

فاوای شهرداری تهران هم تاکید کرده که علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایتbike.tehran.ir ، آخرین نسخه اپلیکیشن «دوچرخه» را دریافت کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی