ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

امارات متحده عربی
علمی

برای اولین بار یک فضانورد از امارات برای ماموریت فضایی 6 ماهه به ISS می‌رود

امارات متحده عربی اعلام کرد که سال آینده یک فضانورد را برای ماموریتی شش ماهه از طریق اسپیس ایکس به فضا ارسال می‌کند. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، این فضانورد عربی برای اولین ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۳:۰۰

امارات متحده عربی اعلام کرد که سال آینده یک فضانورد را برای ماموریتی شش ماهه از طریق اسپیس ایکس به فضا ارسال می‌کند. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، این فضانورد عربی برای اولین بار ماموریتی بلندمدت را در ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) تجربه خواهد کرد.

«محمد بن راشد آل مکتوم»، نخست‌وزیر و نایب رئیس امارات متحده عربی و همچنین حاکم دبی در توییت جدید خود در این رابطه نوشت:

«با امضا توافقنامه جدیدی در مورد ارسال اولین فضانورد عرب برای یک ماموریت 180 روزه به ایستگاه فضایی بین‌المللی، امارات به یازدهمین کشوری تاریخ تبدیل خواهد شد که ماموریت طولانی مدتی در فضا انجام می‌دهد. به جوانان امارات افتخار می‌کنم.»

امارات متحده عربی

به گزارش روزنامه ملی امارات، «مرکز فضایی محمد بن راشد» (MBRSC) برای این ماموریت با شرکت هوافضا «آکسیوم اسپیس» قراردادی را به امضا رسانده است. طی این قرارداد، در سال 2023 شرکت Axiom Space فضانورد اماراتی را با ماموریت Crew-6 اسپیس ایکس به ایستگاه فضایی ارسال خواهد کرد.

در این ماموریت چهار نفره، «استیون بوون» به عنوان فرمانده و «وارن هوبرگ» به عنوان خلبان از ناسا حضور خواهند داشت. هویت دو خدمه دیگر، از جمله فضانورد امارات هنوز اعلام نشده است.

اولین ماموریت امارات متحده عربی در ISS

امارات متحده عربی
هزا المنصوری

البته پیش از این هم یک فضانورد اماراتی دیگر به ISS سفر کرده است. «هزا المنصوری» در پاییز سال 2019 با فضاپیمای روسی سایوز به ایستگاه فضایی رفت و هشت روز در آنجا زندگی کرد. اما فضانورد ماموریت آینده، مدت زمان بسیار بیشتری را که حدود شش ماه می‌تواند طول بکشد، در فضا سپری خواهد کرد تا برای اولین بار امارات یک ماموریت بلندمدت را در ISS تجربه کند.

امارات متحده عربی در طول چند سال گذشته تلاش زیادی کرده تا پیشرفت‌های خود در صنعت هوافضا را نشان دهد. به عنوان مثال، آن‌ها از اوایل سال گذشته میلادی، کاوشگر مریخ‌پیمای امید (Hope) را وارد جو مریخ کردند که در ماموریت‌های خود طوفان غباری سیاره سرخ را اندازه‌گیری می‌کند. امارات همچنین قصد دارد تا سال 2024 یک کاوشگر را به ماه بفرستد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی