ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ادامه کمبود جهانی تراشه تا سال 2024
تکنولوژی

اینتل: کمبود جهانی تراشه تا سال 2024 ادامه خواهد داشت

شش ماه پس از آنکه پیش‌بینی شد کمبود جهانی تراشه حداقل تا سال 2023 ادامه خواهد یافت، حالا «پت گلسینگر»، مدیرعامل اینتل اعلام کرده که حل کردن این مشکل احتمالا تا سال 2024 زمان می‌برد. ...

آرش تهرانی
نوشته شده توسط آرش تهرانی | ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۵:۳۰

شش ماه پس از آنکه پیش‌بینی شد کمبود جهانی تراشه حداقل تا سال 2023 ادامه خواهد یافت، حالا «پت گلسینگر»، مدیرعامل اینتل اعلام کرده که حل کردن این مشکل احتمالا تا سال 2024 زمان می‌برد.

گلسینگر می‌گوید ما بنابر ارزیابی‌های سال گذشته‌مان عقیده داریم این کمبود به سال 2024 هم کشیده خواهد شد، چرا که حالا کمبود مذکور به تجهیزات هم رسیده و این امر بعضی کارخانه‌های تولیدکننده را به دردسر خواهد انداخت.

ماجرا مشخصا حالتی آخرالزمانی دارد اما باید این مورد را هم بدانید که مشکل «کمبود تراشه» مدام در حال تغییر است، در هر شرایطی تمامی انواع تراشه‌ها را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد و برخی صنایع و بعضی بخش‌ها آسیب سهمگین‌تری از این مشکل متحمل خواهند شد.

در واقع خود اینتل جزو شرکت‌هایی قرار داشت که عملکرد خوبی از خود نشان داد و به گفته گلسینگر آنها حتی توانستند به برآوردهای خود در زمینه تقاضای مشتریان هم برسند.

پت گلسینگر

ادامه کمبود تراشه تا 2024

طبق اخبار موجود، ظاهرا وقتی گلسینگر از کشیده شدن کمبود تراشه به سال 2024 صحبت می‌کند، بخشی از صحبت وی به توانایی صنایع در تامین تقاضای ایجاد شده برای خطوط تولیدی جدید باز‌می‌گردد که شاید هنوز افتتاح هم نشده باشند.

به گفته وی آنها انتظار دارند این مشکل حین ادامه پیدا کردن تا سال 2024 همچنان در زمینه‌هایی مانند ظرفیت ریخته‌گری و موجودی ابزاری چون خطوط ریخته‌گری مدارها اختلال ایجاد کند. گفتنی است که در چنین شرایطی بیشترین مشکل متوجه تولید محصولاتی چون CPUها، GPUها و کنسول‌های بازی خواهد شد.

با این حال به نظر می‌رسد که عرضه و تقاضا در حال متعادل‌تر شدن است اما شبکه‌سازی فروشندگان تراشه همچنان درگیر این کمبود تراشه چشمگیر قرار دارد.  

در پایان بد نیست به این نکته هم اشاره کنیم که اینتل یکی از کمپانی‌هایی است که سرمایه‌گذاری سنگینی در خطوط تولید جدید خود انجام داده و هم اکنون دو کارخانه این شرکت در ایالت‌های اوهایو و آریزونا در آمریکا و یکی در آلمان در حال ساخت هستند. هرچند ظاهرا هیچ یک از این کارخانه‌ها تا سال 2024 افتتاح نخواهند شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی