ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

میلیون‌ها دوز واکسن کرونا در آمریکا هدر رفته‌اند

آمریکا یکی از کشورهای پیشرو در توسعه و تولید واکسن‌های کرونا محسوب می‌شود، اما حالا گزارشی جدید نشان می‌دهد که در این کشور از زمان آغاز همه‌گیری کووید-19 تا به امروز، میلیون‌ها دوز واکسن هدر ...

نیما جلالی
نوشته شده توسط نیما جلالی | ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۰۸:۳۰

آمریکا یکی از کشورهای پیشرو در توسعه و تولید واکسن‌های کرونا محسوب می‌شود، اما حالا گزارشی جدید نشان می‌دهد که در این کشور از زمان آغاز همه‌گیری کووید-19 تا به امروز، میلیون‌ها دوز واکسن هدر رفته‌اند. این موضوع ناشی از تغییرات مختلف در برنامه واکسیناسیون است.

هدر رفتن تعداد زیادی واکسن کرونا در آمریکا

هدر رفتن واکسن کرونا

گزارش شده که از زمان شروع دنیاگیری کرونا، ایالات متحده آمریکا میلیون‌ها دوز واکسن کرونا را دور انداخته است. به‌زودی تعداد بیشتری واکسن به این گروه خواهند پیوست چرا که طی هفته‌ها و ماه‌های آینده تاریخ انقضای تعداد بیشتری از آن‌ها تمام می‌شود. تقریبا هنوز 50 هزار آمریکایی به طور روزانه در صف دریافت دوز اول واکسن کووید-19 هستند.

آمریکا تاکنون تنها 66.6 درصد از جمعیت خود را در برابر کرونا واکسینه کرده است. این میزان از واکسیناسیون در مقایسه با کشورهای ثروتمند و توسعه یافته جهان در پایین‌ترین میزان قرار دارد. بر اساس گزارش دانشگاه جانز هاپکینز، این کشور از لحاظ رتبه واکسیناسیون جمعیت در جایگاه شصت و دوم قرار دارد. در ادامه، این دانشگاه اظهار کرده که ایران نیز 68.4 درصد از جمعیت خود را واکسینه کرده و از این لحاظ، در جایگاه بهتری نسبت به آمریکا قرار گرفته است.

در آمریکا ایالت‌های مختلفی وجود دارند که از لحاظ رفتاری در برابر واکسیناسیون با هم تفاوت دارند. برای مثال در کارولینای شمالی حدود 63 درصد از جمعیت حداقل دو دوز واکسن را دریافت کرده‌اند و از سوی دیگر 1.7 میلیون دوز واکسن کرونا در آن هدر رفته است.

در میشیگان نیز همین تعداد واکسن هدر داده شده و 60.2 درصد جمعیت آن واکسن را تزریق کرده‌اند. شاید بد نباشد که بدانید تا دو هفته آینده تاریخ انقضای بیش از 100 هزار واکسن دیگر در میشیگان فرا خواهد رسید.

درست است که در آمریکا به‌سادگی می‌توان به واکسن‌های کووید-19 دسترسی داشت، اما بسیاری از آن‌ها در حال تبدیل شدن به زباله هستند و امکان انتقال آن‌ها به کشورهای نیازمند جهان نیز وجود ندارد.

گزارش روز چهارشنبه مربوط آمار کرونا در ایالات متحده آمریکا حاکی از شناسایی 97,966 مورد جدید ابتلا و 684 مورد فوتی جدید است. بی‌میلی افراد به تزریق واکسن کرونا می‌تواند این وضعیت را بدتر کند و ضرر بیشتری را به اقتصاد آمریکا وارد کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • molavy
    molavy | ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱

    یعنی شما میگید آمریکا اینقدر کثیفه که حاضره خراب بشه اما به بقیه کشور ها نفرسته،درپغ درپغ

مطالب پیشنهادی